מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא דליה אדרי

על שפת הכינרת. הנערות היפה בטבריה
בבית ספר מלמדת את הדור הבא
ילדות צבא, עבודה, והקמת משפחה

שמי דליה סבאג אדרי  4.8.1943  נולדתי בעיר טבריה דור שביעי למשפחה.

ההורים שלי יעקב ורחל סבאג , יעקב נולד בטבריה ורחל בחיפה.

גדלתי בעיר טבריה בשכונת קריית שמואל שבה היו הרבה ילדים בשכונה. יש לי עוד ארבע אחים ואחיות וכולנו למדנו בבית הספר אליאנס בטבריה. בשכונה שיחקנו משחקים רבים כמו מחניים, מחבואים, ארץ עיר, קפיצה על חבל ועוד.

למדתי בבית ספר יסודי אליאנס ולאחר מכן המשכתי בתיכון גליל טבריה. בבית הספר התיכון יצאנו לטיולים במסגרת הגדנ"ע. היו טיולים מוצלחים ולמדנו הרבה דברים לחיים.

תקופת השירות הצבאי, ורכישת מקצוע

לאחר שסיימתי את הלימודים בבית הספר תיכון, הייתה עלייה גדולה לטבריה ואז עברתי קורס הוראה מזורז, והייתי מורה חיילת. לימדתי בכיתה א' במשך שנתיים. התלמידים היו עולים חדשים שהגיעו מצפון אפריקה, והיה להם קשה בלימודים, אבל לאט לאט הם השתלבו יפה בכיתה, כי הם ידעו לדבר קצת עברית. לאחר מכן עברתי ללמד בכיתה ב' ועם סיום השירות הצבאי השתחררתי. הייתה לי אפשרות ללמוד בסמינר למורים, אבל ויתרתי על הרעיון למרות שמאוד נהנתי ללמד את התלמידים.

לאחר הצבא עברתי קורס פקידות בבית המהנדס בחיפה, ואז נכנסתי לעבודה בחברת ביטוח ציון.לאחר מכן עברתי לעיר נהריה ושם עבדתי גם בחברת ביטוח ציון. ביסוד המעלה עבדתי בהנהלת חשבונות במשך שלושים ושמונה שנים.

משפחה ונישואים

הכרתי את דוד בעיר נהריה, שם עבדתי בחברת ביטוח, ולאחר שנה התחתנו, ועברנו לגור ביסוד המעלה שם גר דוד. נולדו לנו שלושה ילדים ויש לנו תשעה נכדים. אנו חוגגים ימי הולדת במשותף ומתכנסים בחגים ביחד. לפני שנתיים הילדים והנכדים עשו לי הפתעה, מסיבה לגיל שבעים וחמש והיה ממש נחמד וכולם נהנו.

תחביבים

אני אוהבת לרקום ולסרוג ואוהבת מאוד ריקודי עם. בנערותי הייתי מדריכה במועדון בני עקיבא, ושם שיחקנו בטניס שולחן. מכיוון שהייתי מדריכה בתפקידי ולימדתי את החניכים מלאכת יד, עבודות רפיה שונות ויצירת צינורות ניילון צבעוניים, לאחר שבגרתי אהבתי לאפות.

חפץ מיוחד

קיבלתי מאימא שלי צמיד מאוד יפה, ואני  מקווה להעביר אותו לבת שלי שהיא אמא של יהונתן. יש לי מספר כלים מיוחדים שאמא שלי קיבלה אותם מאימא שלה ואני מאוד שומרת עליהם.

לפני שנתיים בשנת 2021 יצאתי לגמלאות, מאז אני מאוד שמחה, שיש לי הרבה זמן להיות עם הנכדים, לארח אותם ולצאת איתם לטיולים ואני מאוד מאוד אני מאושרת. כשהיינו בתקופת הקורונה, היה לנו קצת קשה בגלל שלא פגשנו את הנכדים שלנו האהובים, אבל הכל עבר והעיקר הבריאות.

מסר לדור הצעיר

חשוב להיות תלמידים טובים וחברים טובים, לדעת לוותר ומצד שני להיות מודע למה שאתה עושה. להיות ישר וטוב לב למשפחה ולסביבה, להיות חרוץ ולמצות את היכולות שלך. ואם אתה רוצה להגיע למשהו תלך איתו עד הסוף. תאהב את מולדתך ותהיה נאמן למורשת שלך.

הזווית האישית

יהונתן: היה כיף לשמוע סיפורים שלא הכרתי, ואני שמח שסבתי השתתפה בתוכנית.

מילון

גדנ"ע
גַּדְנָ"ע הוא ארגון ישראלי לחינוך טרום צבאי.

ציטוטים

”אם אתה רוצה להגיע למשהו תלך איתו עד הסוף. תאהב את מולדתך ותהיה נאמן למורשת שלך“

הקשר הרב דורי