מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא דורית רבינוביץ

סבתא דורית ואוריין
דורית בזמן עבודתה בגן
ההבדל בין חיי הקיבוץ לחיי העיר

שלום, אני דורית רבינוביץ, נולדתי ב -28 באפריל 1952.

יש לי שני אחים אמיר וארנון. , נולדתי וגדלתי בקיבוץ שער הגולן. בכיתה ב', עזבתי יחד עם משפחתי את הקיבוץ, והגענו לנצרת עילית -נוף הגליל ועד היום אני גרה בנצרת עילית כבר שישים ושלוש שנה. יש לי שלושה ילדים בוגרים שי, רז ואוהד.

הוריי נולדו בפולין, והכירו אחד את השני לפני העלייה לארץ ישראל, זמן קצר לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה. ההורים הצליחו לעלות לארץ ישראל עוד לפני הכרזת העצמאות, התיישבו בקיבוץ שער הגולן והקימו את הקיבוץ ואת משפחתם.

בילדותי תמיד חלמתי לעבוד ולטפל בחיות, ולא ממש הגשמתי את זה , אבל אני תמיד אטפל בחתול או חיות נטושות,  כפי שאני מוצאת את עצמי מטפלת בחתולי הבית, של נכדיי. בעקבות התחביב שלי, החלטתי לבחור לעבוד עם ילדים בגן  ולהיות גננת. זה היה מהנה מאוד כי אתה תמיד מגלה עולם חדש של דמיון, יצירה ותמיד רוצה לעזור לילדים להגשים את חלומותיהם בעתיד. הדבר הכי מרגש, קורה כשאתה פוגש את הילדים שהיו בגן, וכיום הפכו למבוגרים שתורמים לחברה ולמדינה .

בקיבוץ, היה נעים לגדול באווירה נעימה ומגובשת, לשחק עם חברי על הדשא בקיבוץ , לנסוע באופניים ולטייל עם משפחתי בנוף המדהים של הגולן. בנצרת עילית החיים הרגועים שהכרתי השתנו לגמרי, העיר הגדולה שונה לחלוטין מהחיים שהיו לי קודם, והיה לי קשה להתרגל ולהשתלב. בסופו של דבר התאהבתי בעיר ונשארתי עד היום.

הזווית האישית

דורית: נהניתי מאוד עם נכדתי מהמפגשים ואני מודה על ההזדמנות לבלות זמן איכות עם נכדתי. מקווה שאהבתם את הסיפור .

אוריין:  נהנתי במפגשים אהבתי לכתוב על חייה של סבתי, למדתי הרבה מאוד על חייה ואיך נראתה בילדותה. המפגשים היו מהנים ובכל מפגש למדתי משהו חדש על סבתא שלי. מקווה שהסיפור עניין אותכם.

מילון

שער הגולן
שַׁעַר הַגּוֹלָן הוא קיבוץ המשתייך לתנועת הקיבוץ הארצי ונמצא מדרום לכנרת ליד נהר הירדן וליד נהר הירמוך, ושייך למועצה אזורית עמק הירדן. שמו ניתן לו משום מיקומו, המהווה מעין שער כניסה לאזור רמת הגולן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הדבר הכי מרגש, קורה כשאתה פוגש את הילדים שהיו בגן, וכיום הפכו למבוגרים שתורמים לחברה ולמדינה“

הקשר הרב דורי