מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של מרטין אמויאל

בר מצווה של נתן
חתונה של הבת של סבתא שלי
על חברות טובה ועל משפחה

שמי מרטין אמויאל, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי נתן, יחד אנו מתעדים את סיפורי.

הכל התחיל כשנולדתי בקולומב בשנת 1953, כמה חודשים אחרי כן עברתי לפריז בצרפת. הלכתי לבית ספר הנקראת estiennes dorves. בבית הספר היו לי שתי חברות טובות וביחד היינו נקראות "שלישיית אפרוחים". כשסיימתי את הלימודים בגיל 17 לא עשיתי בגרות והלכתי לעבוד במזכירות משפטית. התחתנתי בגיל 23 בשנת 1976 עם בעלי, ז'אן פול, ונולדנו לנו שני ילדים והן (אבא של נתן) וג'סיקה. לאחר החתונה הפסקתי לעבוד.

עוד ראוי לציון כאן היא חברה טובה שהכרתי במקרה מיוחד: התחברנו מכיוון שהיא הייתה רופא ילדים והצילה את החיים של הבת שלי. כשבתי נולדה לא היו לה מספיק מים והיא עזרה לי מאד, היא התקשרה אליי בשביל לראות אם הכל בסדר, היא העניקה את הזמן שלה בשבילי ובזכותה הבת שלי בחיים היום. אחרי זה נשארנו חברות הרבה זמן והיינו יוצאות ביחד למסעדות וכו'.

התגרשתי בגיל 45 ונשארתי עם שני הילדים שלי. בגיל 63 יצאתי לגמלאות. כל החיים שלי אהבתי לעזור לאחרים, במיוחד לעזור לאנשים זקנים, הייתי מטפלת בשכנים שלי שהיו זקוקים לי. היום אני מטפלת באימא שלי עם אחותי קרול.

כיום אני בת 68 ומאד שמחה מהילדים שלי שהתחתנו. כעת יש להם ילדים והם נתנו לי את הזכות לקבל נכדים.

הזוית האישית

נתן הנכד המתעד: מאד שמחתי להקשיב לסבתא שלי ולסיפוריה. בזכות זה למדתי יותר עליה ועל החיים שלה ועל כל מה שהיא עברה.

מילון

גמלאות
הפסקת העבודה עקב הגעה לגיל פרישה, והתפרנסות מגמלה חודשית.

קולומב
קולומב (צרפתית: Colombes) היא קומונה באו-דה-סן. קולומב היא למעשה פרבר של פריז, ומצויה צפון-מערבית לעיר הבירה באזור איל-דה-פראנס, כ-10.6 ק"מ ממרכז העיר. בקולומב 83,100 תושבים, והיא העיר השלישית בגודלה באו-דה-סן ואחת הערים הגדולות, הן בשטח והן במספר התושבים, בין פרברי פריז. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כל החיים שלי אהבתי לעזור לאחרים, במיוחד לעזור לאנשים זקנים, הייתי מטפלת בשכנים שלי שהיו זקוקים לי“

הקשר הרב דורי