מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של מירי בדר

סבתי ואני
סבתי לאחר שחרורה מצה"ל
קורות חיים ואירועים משמעותיים

מירי נולדה בירושליים בשכונות בקעה, יש לה אחות תאומה. היו לה שמונה אחיות ואחים. הם גדלו בבית די גדול אבל רק בן שלושה חדרים וישנו על מזרונים כי לא היו להם מיטות. לסבתא שלה היה מנהג קבוע כשסבתא הייתה הייתה ילדה, לגזור גזרי עיתונים ולתלות על קירות הבית כמו תמונות, כדי שהבית יראה מלא. לא היה להם הרבה כסף, אבא שלה היה טבח ואימא שלה היתה חדרנית בבית מלון. היא למדה בבית ספר לבנות שנקרא "דוגמא" בו למדו בעיקר תפירה, אך היא לא אהבה את בית הספר והתעקשה לעבור לבית ספר מעורב (בנים ובנות ביחד) בו לומדים לימודי ליבה. את רוב שעות הפנאי היא וכל ילדה השכונה היו נוהגים לבלות ב"מועדון", זה היה מקום בו הם היו משחקים, לומדים ואפילו אוכלים.

צבא

כשהיתה בת 18 התגייסה לצבא ושירתה בלהקה צבאית בחיל אוויר. סבתא מספרת זהו היתה אחת התקופות היפות בחייה והיא נהנתה מאוד, אך במהלך מלחמת יום כיפור בזמן שירותה נהרגה אחותה התאומה פנינה ז"ל ששירתה בסיני, והיא לא יכלה להמשיך להופיע בלהקה עקב הטרגדיה וחתמה קבע כמש"קית טיסות בסיני. לאחר שחרורה מהצבא, עברה מירושלים לרמת גן עם אחותה הגדולה ושכרה שם דירה ואז הצטרפה ללהקת חתונות בתור זמרת. היא הכירה שם את סבא שלי, איציק, שהיה הגיטריסט וגם עשה לה את האודישן.

ההיכרות עם סבא שלי

סבתא וסבא לא מיד הפכו לזוג ורק כשאימא שלי התחילה לצאת עם מישהו אחר מהלהקה, סבא שלי החליט שהוא דווקא מעוניין. אחר כך הם התחתנו "בבית החייל" בתל אביב והיה אירוע מאוד שמח ואמנותי. סבא שלי ניגן עם הלהקה שלו וסבתא שלי היתה גם כלה וגם זמרת מהממת.

סבא וסבתא ביום החתונה

תמונה 1

הריונות

כעבור שנה הם הביאו לעולם את אימא שלי, בתם הבכורה. סבתא שלי מספרת שהיא פשוט היתה מאוהבת בה ולא הייתה יכולה לעזוב אותה לרגע. אחר כך נולדו להם עוד תאומים, בן ובת. סבתא שלי עברה הריון קשה מאוד וכמעט נפטרה, היה רגע בו הרופא יצא מחדר הניתוח ואמר לאבא שלי שהיא איבדה יותר מדי דם ושהיא במצב אנוש, אבל בנס היא ניצלה ואחרי שיקום ארוך היא חזרה לעצמה. התאומים נולדו פגים בחודש שביעי, לפני 33 שנה זה היה נחשב לנס גם שהם נשארו בריאים ושלמים. לסבתא לקח הרבה זמן להשתקם אבל בסוף חזרה לעצמה.

עבודתה של סבתא שלי

כיום סבתא שלי עדיין עובדת, אבל רק מספר מצומצם של שעות ביום, כמנהלת במשרד עורכי דין. חוץ מזה הדבר האהוב עליה ביותר, אחרינו, זה לעשות כושר בכל צורה או דרך: יש לה את כל מכשירי הכושר בעולם בבית והיא הסבתא הכי ספורטיבית בעולם! והדבר השני שהיא אוהבת זה לצייר, היא מציירת המון וכל הבית שלה מלא בציורים שהיא ציירה. סבתא אוהבת מאוד בעלי חיים והיו להם שני חתולים ועכשיו היא רוצה להביא גור כלבים.

הזוית האישית

יהלי: היה לי מאוד כיף ללמוד על סבתא יותר במהלך תכנית הקשר הרב דורי, בזכות התכנית ביליתי עם סבתא שלי יותר.

סבתא מירי: היה לי מאוד מעניין בתכנית הקשר הרב דורי. היה לי מהנה לספר על עצמי ועל הילדות שלי, בנוסף אהבתי את כל המשימות עם נכדתי, יהלי.

מילון

תכנית הליבה
תוכנית שגובשה על ידי משרד החינוך, ובה מקצועות שנועדו להוות בסיס משותף לכלל מוסדות החינוך היסודי, תוך התניית תמיכה כלכלית ביישום לימודים אלו. משמעות הביטוי "תוכנית הליבה" היא כהוראתה של המילה, בדומה לביטוי הלועזי core curriculum (תוכנית לימודים בסיסית). בחלק מהמסמכים בנושא זה הופיע הביטוי "ליבה" כראשי תיבות של "לימודי יסוד בחינוך הממלכתי". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אמנם הייתה לי ילדות לא קלה אבל בסופו של דבר לא נשברתי והייתי חזקה“

הקשר הרב דורי