מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של חנוכייה עתיקה

תמונה מהתהליך הכתיבה של משימה
תמונה של סבא שלי מיום חתונתו עם סבתא שלי
החיים של סבא יחיאל

שמי יחיאל קיסלסי נולדתי ב1950 בפאס שבמרוקו.

פֶאס היא העיר השנייה בגודלה במרוקו, אחרי קזבלנקה. בפאס חיים כ-2 מיליון תושבים. מיקומה הגאוגרפי של פאס הוא במרכז מרוקו, מה שהולם את שליטתה בעמדות הכוח במדינה. פאס כיום היא איחוד של שלוש ערים. פאס אל באלי – הנחשבת כיום בתור: "העיר העתיקה הכי גדולה בעולם"]], שנוסדה על ידי אידריס ה-2 בשנת 789 לספירה על גדות הנהר פאס. ויקיפדיה

בהמשך עלינו כל המשפחה לארץ ישראל. הוזמנתי על ידי נכדי איתי, להשתתף בתוכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר שגיא בשריד.

גלגולו של חפץ – חנוכייה

במהלך התוכנית, התבקשתי להביא חפץ שנשמר אצלי הרבה שנים בבית. החפץ שבחרתי להביא הוא חנוכייה עתיקה וישנה מאוד. החפץ הגיע לידי מסבתא רבתא שלי, החנוכייה נשמרת בכניסת הבית. החפץ נמצא ברשות משפחתי מאז שנת 1803. גודלה בינוני , היא עשויה מנחושת , ומשמשת להדלקת נרות עם שמן.

תמונה 1

חלומות

חלומי היה להיות עשיר, כדי לעזור לאנשים שצריכים כסף, להורי, ולילדי, כדי שאם יצטרכו משהו אוכל לעזור להם.  וגם כדי שאם ארצה משהו אוכל לקנות אותו ללא בעיה. החלום שלי עכשיו הוא להישאר בריא, כמה שיותר זמן, מכיוון שאני בגיל מאוד מבוגר.

תרופת סבתא – ערק וכאבי בטן

באחד מהמפגשים , התבקשתי להביא מתכון לתרופת סבתא, התרופה שבחרתי מיועדת לטיפול בכאבי בטן. התרופה לא נמצאת בשימוש גם היום מכיוון שיש תרופות אחרות שאפשר להשתמש בהם לכאבי בטן,  לתרופה זו יש  לקחת בקבוק של ערק, לפתוח אותו ולמרוח על המקום הכואב בבטן.

הזווית האישית

איתי: היה לי מאוד כיף בתוכנית הקשר הרב דורי, במפגשים עם סבא נהנתי לפגוש אותו, ונהנתי לשמוע על סיפורים ומקרים שהוא סיפר לי, שקרו לו בעבר.

סבא יחיאל: נהנתי מאוד עם נכדי איתי, בתוכנית הקשר הרב דורי, סיפרתי לו על מקרים שקרו לי בעבר.

מילון

עתיק
ישן מאוד.

ציטוטים

”חלומי היה להיות עשיר, כדי לעזור לאנשים שצריכים כסף, להורי, ולילדי, כדי שאם יצטרכו משהו אוכל לעזור להם“

הקשר הרב דורי