מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של אהובה מירז

אנחנו ואהובה בפרויקט הקשר הרב דורי
בית סיפרנו אורט גוטמן
ילדות ובגרות בישראל

אנחנו, אביב ובר, משתתפים השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אנו מתעדים סיפור מהחיים של אהובה מירז.

אהובה מירז לבית מזרחי נולדה בישראל בשנת 1956. אהובה נולדה בתל אביב ודיברה בעברית וערבית בבית ההורים. השם שלה הגיע משיר השירים. להורים של אהובה קראו דוד וויקטוריה, הם שלושה אחים, בנוסף לאהובה יש גם אח ואחות. אח אחד גר בחולון ואחות בפתח תקווה.

ילדות ונערות

אהובה מספרת: "גרתי עם סבתא שלי, בית עם שני חדרים בקומה רביעית. סבתא שלי הייתה צריכה הרבה עזרה. גרתי בשכונה יהודית, אהבתי לשחק בחוץ עם חברים מהשכונה והיה מאוד כיף, כולם היו מאוד מגובשים. מפני שלא היה עם מה לשחק בבית, היינו כל היום בחוץ והיינו עם ראש פתוח למשחקים חדשים שאנחנו המצאנו. משחקי הילדות היו: תופסת, מחבואים, קפיצה בחבל, גומיות, גולות, גוגואים וים יבשה. החברות שהיו לי הן חברות מהכיתה ומהשכונה.

בבית ספר היינו בכיתה קטנה – רק 17 ילדים. שהיה צריך לקנות אוכל לא היו סופרים כמו היום, אז הלכנו לעשות קניות בשוק. בחגים משפחתיים היינו הולכים הרבה עם הצד של אימא ברמת גן, הם היו דתיים, הסבא היה רב, מוהל ושוחט. הוריה של אמי הגיעו במקור מבגדד, עיראק. היו להם שמונה ילדים. הם הסתדרו מצויין פה ואפילו היו עשירים, אני ואחותי היינו מביאות לסבא ארוחת צהריים. היינו עושים ביחד חגים, טיולים, והכי אהבתי לאכול אצלם קובות סלק, במיה ודלעת. כל חג היה תמיד אצל סבתא וסבא מצד אימא, וכל חופש גדול הייתי נוסעת לטבריה עם כל המשפחה לחודש. יש לנו חפץ העובר מדור לדור במשפחה: יש לנו פתיליה שהיו מבשלים בה וגם סיר פלא של עוגות (סיר של פעם).

הבגרות

היה לי תאריך גיוס ובסוף לא יצא לי להתגייס, אבל כשפרצה מלחמת יום כיפור התגייסתי לבתי חולים ובנוסף הצטרפתי למפעל של אסם לארוז אוכל לחיילים.

לאחר מכן עבדתי בכמה מקומות: גימנסיה הרצליה, רשתות שיווק וראיית חשבון. אני אוהבת לטייל, לקרוא, להיות במחשב וגם מאוד אוהבת לבשל.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בחטיבת הביניים אורט גוטמן בנתניה, התשפ"ב, 2022, בהנחיית המורה המובילה יהל חובב.

מילון

פתיליה
פתילייה היא כירה ניידת, הבנויה ממכל דלק נוזלי, בו טבולה פתילה ומעליו מסגרת מתכת. קרוסין הוא הדלק הנפוץ לפתיליות; בישראל הוא מכונה "נפט" אף כי אינו נפט אלא דלק המתקבל מזיקוק נפט. את הקצה העליון של הפתילה מדליקים על ידי גפרור וחומר הדלק עולה בפתילה בשל עקרון הנימיות, מתאדה ובוער. על מסגרת המתכת שמעל מניחים את כלי הבישול. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מפני שלא היה עם מה לשחק בבית, היינו כל היום בחוץ והיינו עם ראש פתוח למשחקים חדשים שאנחנו המצאנו“

הקשר הרב דורי