מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סגירת מעגל

אני עם סבא על מזרן הפעילות.
ביום ההולדת עשר שלי.
מהילדות ועד לצבא

סבא שלי יוסי דרור נולד ב1949 בישראל.

כשסבא יוסי היה בן שבע פרצה "מלחמת סיני". מלחמת סיני הייתה מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל, הממלכה המאוחדת וצרפת מחד לבין מצרים מאידך, בין 29 באוקטובר ל-5 בנובמבר 1956. במהלך המלחמה פלש צה"ל לחצי האי סיני וכבש אותו, למעט רצועה צרה לאורך תעלת סואץ, השמיד תשתיות צבאיות רבות, ופגע בצבא המצרי. ויקיפדיה

במסגרת המלחמה הגיעה משחתת מצרית שקראו לה "אבראהים אל אוול"  למפרץ חיפה והפגיזה את החוף בכמאה פגזים. אִבְּראהים אל-אוול הייתה משחתת ששירתה בשלושה חילות ים באמצע המאה העשרים, תחת ארבעה שמות שונים. אבראהים אל-אוול הוא שמה השלישי של המשחתת, ששירתה בחיל הים הישראלי בשם אח"י חיפה. אניית קרב זו הייתה במקורה משחתת בריטית, מדגם Hunt, אשר שירתה במלחמת העולם השנייה בצי המלכותי הבריטי ונקראה בו " ויקיפדיה.

ההפגזה של המשחתת היתה בלילה. באותה עת סבא גר עם המשפחה שלו בעכו, בבית שראו ממנו את הים. הרעש של הפיצוצים העיר אותו מהשינה, הוא נבהל ופחד מאוד, וכשהציץ מהחלון לכיוון הים, ראה הבזקים של אור מעל הים. חיל הים של ישראל יצא להתקיף את המשחתת, והצליח לנצח אותה, הלוחמים גררו אותה חזרה אל נמל חיפה. בהמשך, חיל הים הפך את המשחתת לחלק מהצי של ישראל, והיא נקראה אח"י חיפה –  אונית חיל הים של חיפה.

עשר שנים אחרי האירוע הזה, סבא שלי הפליג עם המשחתת הזו כשהיה צוער בקורס חובלים, וכך הוא סגר מעגל.

ארבע שנים לאחר מכן המשחתת הושבתה כי הביאו אניות יותר חדישות.

 

המשחתת אח"י חיפה

תמונה 1

הזווית האישית

יהלי: מהעבודה למדתי יותר על הילדות של סבא שלי, וגם על השירות הצבאי ,הארוך והמשמעותי שעשה. סבא שלי מאוד נהנה כשהכנו ביחד את המאכל, וגם את זה שבסוף אכלנו ממנו יחד.

מילון

משחתת
אנית משחית. אנית מלחמה מהירה ובעלת עצמת אש גדולה, משמשת להשמדת צוללות, להתקפה על יחידות צי גדולות ועל שיירות אויב. ויקיפדיה

אח"י
ראשי התיבות של אנית חיל הים.

ציטוטים

”סבא שלי תמיד אומר שאפשר לעשות כל דבר אם רק מתאמצים “

הקשר הרב דורי