מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתי קלודין זגדון דהן

הצמיד שקיבלה מאימא שלה
סבתי בצעירותה עם חלק ממשפחתה
עבודה על סבתא שלי, קלודין זגדון דהן

שמי תמר זגדון, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, בחרתי לראיין ולתעד את סיפורה של סבתא שלי קלודין זגדון לבית דהן.

סבתא בצעירותה עם משפחתה

תמונה 1

סבתא סיפרה לי על ימי נערותה, היה לה שיער קצר והיא התלבשה רגיל, כמו ילדה יהודית של פעם. היא מעידה על עצמה, שהייתה תלמידה טובה בשפה הצרפתית, בתנ"ך וספורט, אך לא טובה בלימודי העברית, כי בדיוק בתקופה זו עלתה לארץ, ולא הייתה בכיתה ללימוד עברית. מעמדה החברתי היה טוב מאוד והיו לה הרבה חברים, ואפילו היא בקשר עם ארבעה חברים מהעבר. היא לא הייתה בתנועת נוער. גם לא חגגו לה חגיגת בת מצווה, כי פעם בנות לא היו חוגגות בת מצווה, זה היה כמו יום הולדת רגיל.

עם הוריה היה לה קשר מאוד טוב, היא כיבדה אותם מאוד ואהבה אותם מאוד, היא הרגישה יותר פתוחה עם אימא שלה. בינה לבין הוריה לא היו כמעט מחלוקות, אבל המחלוקת היחידה שזכורה לה כמחלוקת "גדולה" הייתה כשהיא רצתה מאוד להתגייס לצבא, וזה היה לה חשוב מאוד, והוריה לא היו בעד. זה היה החלום שלה להתגייס לצה"ל, אך החלום לא התממש.

הצמיד שסבתא קיבלה מאימא שלה

סבתא שלי קיבלה מאימא שלה תכשיט אותו יש לה עד היום. לצמיד יש מבחינתה חשיבות רבה ויקרה מכל. היא שומרת על התכשיט ככל שהיא רק יכולה. יש לה רגשות ואהבה רבה לצמיד, מכיוון שקיבלה אותו מאימא שלה אותה גם אהבה מאוד. היא עונדת את הצמיד הזה כל הזמן על ידה.

 הצמיד של סבתא

תמונה 2

הזוית האישית

תמר זגדון: הייתי רוצה לאחל רק בריאות ואושר, היה לי כיף להכיר את סבתא שלי יותר. העבודה גרמה לי להתקשר יותר לסבתא שלי ולדבר איתה יותר וזה היה מאוד כיף.

מילון

L'amour
פירוש המילה היא אוהבת.

ציטוטים

”כבד את אביך ואת אמך“

הקשר הרב דורי