מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתי פנינה גליק

אני וסבתי
יום החתונה של סבתה שלי
סיפורה של סבתא שלי

שמי פנינה גליק, נולדתי בישראל בשנת 1953. אני קרויה על שם סבתי מצד אמא שלי. שם משפחתי מהבית הוא ערמוני.

הדודים של אבא שלי הגיעו לארץ מפולין בשנת 1932 ממשפחה ציונית, הם דיברו עברית בבית בפולין. מיום שעלו לארץ החליטו לעברת את שם המשפחה מקסטנבוים לערמוני, זו הייתה הסיבה שכל מי שעלה לארץ מהמשפחה המורחבת שינה את שמו גם כן. כשהתחתנתי שונה שמי לשם בעלי – גליק. אני הבת הבכורה במשפחה ויש לי אח צעיר ממני. גדלתי בקריית מוצקין וגם אחרי החתונה המשכנו לגור בקריה.

בצבא שירתי במודיעין והיה לי שירות מאוד מעניין וסודי. בצעירותי למדתי אדריכלות אבל עסקתי בייעוץ מס במשרד רואי חשבון.

יש לי שלושה ילדים: בני הבכור שמו צחי נשוי עם שלוש בנות וגרים ברמת השרון, הם חזרו השנה לארץ מארצות הברית לאחר שהות של תשע שנים. בתי האמצעית, ענבל, אמא של אריאל, נועם, ושי לי גרה בקריית ים קרוב אלי. בני הצעיר עופר גר בארצות הברית עם אשתו.

אני ובעלי ז"ל טיילנו הרבה מאוד בחו"ל והיינו בהרבה מקומות מעניינים. היום אני פנסיונרית מתנדבת ב"יד שרה" עד לפני שנה ומעכשיו אתנדב בפרויקט "ידיד לחינוך" בבי"ס דגניה בקרית חיים. ידיד לחינוך היא עמותה שנוסדה בשנת 2007 ועוסקת בהפעלת גמלאים מתנדבים במערכת החינוך בישראל. מייסדי העמותה הם דינה בנקלר, נמרוד אקרמן ומשה רביב, אשר שימש גם כיושב ראש הוועד המנהל שלה עד ספטמבר 2021. יושבת ראש העמותה היא לאה רוזנברג, ומנכ"ל העמותה הוא אורי פרג. (ויקיפדיה)

הזווית האישית

אריאל: אני רוצה לומר לסבתי שנהניתי מאוד.

סבתא: אני מצפה לסיור שלנו במוזיאון "אנו", מוזיאון העם היהודי.

מילון

ייעוץ מס
יועץ מס הינו אדם המוסך לתת ייעוץ בנושאי מיסים, וכמו כן מוסמך מכוח החוק לסייע במילוי דוחות עבור רשות המיסים בישראל וייצוג נישומים בפני רשויות אלו. סמכויות אלו מוקנות ליועץ המס מכוח פקודת מס הכנסה. (אתר הגנה פיננסית)

ציטוטים

”הדודים של אבא שלי הגיעו לארץ מפולין בשנת 1932 ממשפחה ציונית, הם דיברו עברית בבית בפולין“

הקשר הרב דורי