מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא תמר רימון – דור שישי בירושלים

סבתא וסבא אהרון
תמונתה של סבתא שזכתה במקום שלישי
סבתא התברכה בכישרון של ציור ואהבה למשפחתה

שמי תומר, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מעלה סיפור תיעוד אל מאגר המורשת של התכנית אודות סבתי, תמר רימון.

סבתי תמר נולדה בירושלים להוריה, אבא חיים לייב שבא מפולין לארץ ישראל, והאימא רבקה, ילידת ירושלים לדור שישי בירושלים, מוותיקי העיר. המשפחה עלתה לארץ ישראל לפני 250 שנה.

סבתי תמר גדלה בשכונת בית ישראל למציאות של תחילת מדינת ישראל ולמציאות של עוני בירושלים וחלוקת מזון לפי תלושים. הם גרו בדירה קטנה והסתפקו במועט, אך היתה ילדות שמחה מאוד של משחקים בשכונה ושמחה הייתה בבית אף על פי שהיה צפיפות. האבא עבד קשה לפרנסת הבית ואימא גידלה את הילדים בבית.

סבתי התברכה בכשרון של ציור שירשה מאביה. סבתא מספרת: "כנערה ציירתי פלקטים למורות וגננות וזה עזר לי לקנות לי בגד חדש. למדתי בסמינר בית יעקב וכבר בגיל 18 הפכתי להיות מורה וכמובן המשכתי ללמוד את מקצוע האומנות וציור. עבדתי כמורה במשך 45 שנים ואהבתי את עבודתי מאוד. התחתנתי לאהרון רימון (סבא של תומר, ז"ל). סבא אהרון היה תלמיד ישיבת מרכז הרב ועבד לפרנסת משפחתו כסגן מנהל בתיכון בבית שמש במשך 45 שנים. נולדו לנו חמישה ילדים, הגדולה – צופיה ציפורה, לאחר מכן בן ציון, אריאל מנחם, מוריה שרה והקטנה – הודיה ברכה" –  שזכיתי אני (תומר הנכד המתעד) להיות הבן שלה והיא אמי לאורך ימים ושנים טובות.

סבתי תמר פרשה לפנסיה, היא ממשיכה לצייר ועוסקת כיום באומנות של טלאים. היא שמחה עם המשפחה שגדלה, עם נכדים ונכדות ועוד תזכה, בעזרת השם, להרחיב ולהגדיל את המשפחה הנפלאה.

סבתא תמר עם תמונה שלה שזכתה במקום שלישי

תמונה 1

הזוית האישית

תומר הנכד המתעד: היה כיף להשתתף בתכנית. במיוחד שמחתי להכיר יותר לעומק את סבתי וסבי והמשפחה של אמי.

מילון

תלושי מזון
התלושים חולקו על ידי הממשלה לצורך קיצוב המזון.

ישיבת מרכז הרב
מרכז הרב – הישיבה המרכזית העולמית (מכונה "מרכז", במלעיל) היא הישיבה הציונית דתית הגבוהה הראשונה בארץ ישראל. מכונה "ספינת הדגל של הציונות הדתית. רבים ממקימי הישיבות הציוניות בדור הבא למדו בישיבת מרכז הרב או היו תלמידים של רבנים שלמדו בה, והיא נחשבת בעיני רבים ל"אם הישיבות הציוניות". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כנערה ציירתי פלקטים למורות וגננות וזה עזר לי לקנות לי בגד חדש, המשכתי ללמד אמנות “

הקשר הרב דורי