מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שרה אהרוני – תמיד תבשל, בכל מצב

סבתא שלי שרה
פעילות כללית במסגרת התכנית
ציוני דרך מרכזיים בחיי סבתא שרה

שמי לינוי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי שרה אהרוני.

סבתא שרה ילידת 1963 נולדה באוזבקיסטן בברית המועצות ועלתה לארץ עם הוריה, שמונת האחים שלה וכן סבתא וסבא שלה. סבתא עלתה לארץ שהייתה קטנה, וכשהגיעה לארץ היא הרגישה שישראל זה הבית שלה. עם הגיעם לארץ, המשפחה התמקמה ברמת גן.

לימודים

סבתא למדה בפנימיה בירושלים, היא הייתה לבד כי היא הייתה קטנה והיא סיפרה לי שהרביצו לה. הילדים לא היו נחמדים כלפיה. אימא שלה (סבתא רבתא שלי) הביאה לה בגדים חדשים, הילדים בפנימיה גנבו לה את הבגדים עד שאימא שלה הוציאה אותה מהפנימיה לבית בנתניה. סבתא התחילה לימודים בבית ספר יעקב.

סבתא שלי גדלה בבית דתי. האחדות שכל המשפחה נפגשה בשבת יחד הייתה כיפית וחוויתית מאוד. השבת הייתה מאוד חשובה בשביל סבתא שלי. כיום אנחנו כל הנכדים באים לסבתא ונהנים. סבתא – כל שישי היא מבשלת אוכל שכל המשפחה אוהבת ואוכל שכל נכד וילד אוהב.

היכרות ונישואים

סבא שלי היה ספר וסבתא שלי התחילה לעבוד במספרה גם. שם הם הכירו התחברו. הם היו חברים טובים עד שהוריה אמרו שהיא צריכה להתחתן איתו, כי ההורים שלה אמרו שהוא זה שיתמוך בה וזה שיעזור לה בחיים. סבתי וסבי התחתנו. לאחר מכן הם הביאו לעולם שלושה ילדים: בן ושתי בנות. לאחר כמה שנים סבתא וסבא שלי התגרשו ואחרי כמה שנים סבא שלי חלה בסרטן ונפטר.

תחביבים

סבתא שלי מאוד אוהבת לבשל, היא תמיד הייתה מבשלת לכל משפחתה, עוד מגיל 12. היא תמיד תבשל, לא משנה מה קורה, בכל מצב היא תבשל. היא גם תמיד תכין מגוון של קינוחים.

בנוסף, סבתא שלי אוהבת מאוד לטייל לבד, ולפעמים עם הילדים ועם הנכדים. תמיד היא תלך עם הנכדים שלה לגן שעשועים.

הזוית האישית

סבתא שרה: נהנתי מאוד לעשות את התכנית, אני אוהבת לשתף את מה שעברתי, ולספר על כך לנכדים שלי.

לינוי: היה לי מאוד מעניין ומהנה לעשות את תכנית הקשר הרב דורי עם סבתא שלי.

מילון

אוזבקיסטן
רפובליקת אוזבקיסטן היא מדינה השוכנת בחלק המרכזי של יבשת אסיה. בעברה הייתה חלק מברית המועצות, וב-1 בספטמבר 1991 הפכה למדינה עצמאית. רוב תושבי אוזבקיסטן הם מוסלמים, והיא אף חברה בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”למדתי את ההכירות והנישואים של סבתא שלי וסבי“

הקשר הרב דורי