מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שלי יועצת לשרים בממשלה

עדן ואני במפגש הקשר הרב דורי
אני ושר הפנים (נתן שרנסקי) בעבודה
אחרי חודש אחד בלבד החלה לעבוד בפורום הציוני

סבתא שלי, סוניה (מורחובסקי) שבלין נולדה בשנת 1948. היא נולדה ברוסיה בעיר גורקי. באותן השנים היה שלטון דיקטטורי ואביה של סבתא שלי התנגד לשלטון. סטלין היה שולח את המתנגדים או לבית הסוהר או למחנה ריכוז או מגלה אותם לארצות רחוקות.

סבתא שלי בילדותה

תמונה 1

סבתא סוניה מספרת על עבודתה כיועצת לשרים

שמי סוניה שבלין, השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי בשנת 2015, יחד עם נכדתי יעל שבלין ותעדתי איתה יחד אז את סיפורי. השנה אני משתתפת שוב בתכנית אחרי שבע שנים, בפעם השנייה עם עדן שבלין.

נולדתי בתאריך 28.4.1948, בברית המועצות – רוסיה בעיר גורקיי, לאמי ג'ניה מברית המועצות ולאבי זאב גם מברית המועצות.

עליתי לארץ מרוסיה בשנת 1991. אחרי עלייתי לישראל, כבר לאחר חודש אחד בלבד, התחלתי לעבוד בפורום הציוני – זו הייתה העבודה הראשונה שלי בארץ ישראל

מהפורום הציוני עזרו לעולים החדשים לחפש עבודה חדשה וללמוד את החוקים בארץ ישראל. לאחר שנתיים בלבד היא הפכתי להיות מנהלת סניף ירושלים בפורם הציוני.

בשנת 1996 הזמינו אותי לעבוד בממשלת ישראל בתור יועצת השר במשרד הכלכלה והתעשייה. עבדתי בתור יועצת השר של משרד הכלכלה והתעשייה כשלוש שנים. לאחר זמן קצר התחלתי לעבוד בתור יועצת השר במשרד הפנים במשרה זו עבדתי כארבע שנים. התפקיד הבא שלי היה בתור יועצת השר של משרד הבינוי והשיכון.

כשקבלתי את המינוי להיות יועצת השר של משרד הבינוי והשיכון, בדיוק באותו זמן התחילו לבנות את העיר מודיעין. הייתי מעורבת מאוד בתכנון וביקשתי לבנות יותר שטחים לילדים. ביקשתי שיזמנו אדריכל מאוד מפורסם מרוסיה שהיה מומחה בתחום הזה, כדי לתכנן שטחי משחק מותאמים לילדים.

סבתא יועצת עם השר נתן שרנסקי

תמונה 2

 

הזוית האישית

עדן: אני הרגשתי זמן איכות עם סבתא, ממש נהנתי, הייתה לי חוויה מרגשת.

קישור לסיפורה של סבתא סוניה, משנת 2015, בה השתתפה סבתא בתכנית עם יעל שבלין והן תעדו יחד את הסיפור: "גם כשקשה סוניה תמיד מצאה הנאה וכיף"

מילון

פורום הציוני
זה ארגון שקבל את "העלייה הגדולה" מברית המועצות

ציטוטים

”(לאחר חודש אחד בלבד התחילה לעבוד בפורום הציוני) “

הקשר הרב דורי