מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שילה פלד – גננת ומורה

הקשר הרב דורי
סבתא שלי בילדותה
סבתא מחנכת ומנהיגה בתחומה

סבתא שילה נולדה בחולון בשנת 1955.

כשבגרה סבתא, היא החליטה להיות גננת ומורה. מכיוון שהיא  אוהבת להיות עם ילדים כי לטענתה "יש להם אנרגיה טהורה"

היא למדה הוראה בסירקין ובמכללת אורנים בטבעון. לימדה בהרצליה ולאחר מכן עברה לגבת והייתה שם גננת.

סבתא סיפרה לי: "אהבתי ללמד כי הילדים שיתפו פעולה איתי, ואהבו את דרך הלימוד שלי. לילדים צעירים נכונות וסקרנות ללמידה. קיבלתי הרגשה טובה בחברת הילדים, לכן,  אני ממליצה לכל אחד שאוהב ילדים, ויש לו אהבה ללימודים, תכונות  אופי ערכיות  – לרכוש השכלה ולהיות איש חינוך.

שאלתי את סבתא על מנהיג שהשפיע עליה.

היא סיפרה לי שאנשי מפלגת "מרצ" שהיו במפלגה, ובמיוחד שולמית אלוני ויוסי שריד שהיו  שרי החינוך – הרשימו אותה מאד. הם היו בני אדם אנושיים וחדורי מטרה טובה. הם פעלו לשילוב הערבים והחרדים בהרחבה. וניסו לקדם שלום בין העמים. "הייתי בת שמונה עשרה, כשבחרתי לראשונה במפלגה זו".

מרצ היא מפלגת שמאל ציונית סוציאל-דמוקרטית ישראלית. המפלגה הורכבה בשנת 1992 מאיחוד של המפלגות רצ, מפ"ם וחלק משינוי. השם מרצ מורכב מהאותיות מ' ורצ, אותיות שהופיעו על פתקי ההצבעה של המייסדות, מפ"ם ורצ. המפלגה הייתה בשיאה בכנסת ה-13, כשזכתה ל-12 מנדטים והייתה שותפה בכירה בממשלת רבין השנייה. המפלגה שותפה בממשלת ישראל ה-36. ויקיפדיה

סבתא: "כדי להיות מנהיג,  צריכים תכונות אישיות כמו: אמפתיה, שאיפה לשוויון, ואכפתיות  מהחברה בכללותה. גם לי יש אותן תכונות אישיות. לרוב אנשים נולדים עם התכונות האלה, אבל ניתן לחקות ולהתנהג כמו אנשים שנותנים לנו דוגמא אישית, והשראה אמיתית. ולהתנהג כמותם. לא רציתי ללכת לפוליטיקה. אני נהגתי כך, הראיתי מנהיגות ודוגמא אישית, כגננת וכמורה במהלך השנים.

היום מעט מאוד אנשים בפוליטיקה נוהגים כמותם, או שיש להם תכונות כמו לשולמית אלוני ויוסי שריד. אבל בהרחבה יש הרבה אנשים טובים ואכפתיים, שעוזרים ותורמים לאחרים, ונלחמים למען צדק ושוויון חברתי, והם בחרו לא להיות בפוליטיקה".

הזווית האישית

נעמה: היה לי מאוד מעניין וכיף, לעבוד עם סבתא שלי, ולדעת עליה דברים חדשים שלמדתי על חייה.

מילון

אמפתייה
הזדהות נפשית עם רגשותיו או עם מחשבותיו של אדם אחר: אהדה חיבה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כדי להיות מנהיג צריכים תכונות אישיות כמו: אמפתיה, שאיפה לשוויון ואכפתיות מהחברה בכללותה“

הקשר הרב דורי