מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא רינה מובשוביץ הרוקחת

אני עומר מנגן בגיטרה
סבתא רינה מובשוביץ
סבתא שלי רוקחת במקצועה

שמי עומר גלעד, אני משתתף השנה בתוכנית הקשר הרב דורי בבית ספרי ובחרתי להביא את תיעוד סיפורה של סבתא שלי, רינה מובשוביץ.

רקע

סבתא רינה נולדה בשנת 1948, לבית משפחת מועלם, בעיר בגדאד שבעיראק. היא עלתה עם משפחתה לישראל בשנת 1951, כשהייתה ילדה קטנה בת כשלוש שנים. זה היה במסגרת מבצע עזרא ונחמיה, שנקרא גם מבצע בבל או מבצע עולי בבל. זה היה מבצע העלאת יהודי עיראק לישראל כחלק משאר המבצעים הרבים של העלאת היהודים לישראל בשנות ה-50.

סבתי הרוקחת

סבתי למדה את מקצוע הרוקחות בשנת 1967 באוניברסיטה העברית בירושלים, במשך ארבע וחצי שנים וסיימה ללמוד בשנת 1971. לאחר התמחות של שנה בבית המרקחת של בית החולים תל השומר, עברה לעבוד במגן דוד אדום והייתה רוקחת אחראית על תהליך הפקת חלבונים מהפלזמה של הדם והפיכתם לזריקות כגון חיסונים וכו'.

ישר לאחר מכן, עבדה בחברה "טבע", בחטיבה הבין לאומית לקבלת רישוי למוצרי חברת טבע לדוגמה: קופקסון (משמש לטיפול במחלה שנקראת טרשת נפוצה ומוצר הדגל של טבע) במשרדי הבריאות בעולם על מנת לשווק אותם.

היא הייתה מנהלת רישום תרופות של טבע בחו"ל.

סבתא רינה מובשוביץ

תמונה 1

במסגרת העבודה סבתי התנסתה בתפקידי ניהול שונים לדוגמה: הטלת משימות על צוות העובדים, ניהול משימות, ניהול דיונים, ניתוח תוצאות, ושכנוע אנשים כשהיעד הוא להגיע להישגים ובאופן אישי נהנתה להכיר אנשים מהעולם.

בעקבות העבודה הייתה מטיילת בעולם לצורכי עבודה.

הזוית האישית

עומר: עבודת השורשים הזו הייתה מאוד מעניינת. שמחתי על המפגשים עם סבתא שלי, רינה, שמחתי לשמוע על תחום התמחותה המקצועית.

מילון

"כל המעז מצליח ועבודה קשה מביאה השיגים".
הביטוי אומר שכל מי שינסה וישקיע יצליח במה שיעשה.

עזרא ונחמיה
מבצע עזרא ונחמיה, הקרוי גם מבצע בבל או מבצע עולי בבל, הוא מבצע העלאת יהודי עיראק לישראל כחלק ממבצעי העלאת היהודים לישראל במהלך שנות ה-50. המבצע קרוי על שמם של עזרא ונחמיה, מנהיגי היהודים בבבל ובארץ ישראל בתחילת תקופת בית שני. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כל המעז מצליח ועבודה קשה מביאה השיגים.“

”סבתי הייתה מנהלת רישום תרופות של טבע בחו"ל.“

הקשר הרב דורי