מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא רחל ריימן מורה לחינוך גופני

סבתא רחל ואני הנכד
סבתא שלי בחתונה של אבא שלי
סיפורה של סבתא רחל החל מעלייתה מפולין לארץ בילדותה

שמי דניאל ריימן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, בחרתי להביא את סיפור התיעוד של סבתי, רחל ריימן.

סבתא רחל ריימן מספרת על ילדותה

שמי רחל ריימן , נולדתי בתאריך 8 בדצמבר 1951 בפולין. עד גיל חמש, גדלתי בפולין בעיר ליגניץ. כשהייתי בת חמש, החליטו הורי לעלות לישראל. עלינו לארץ בשנת 1957, עם המשפחה הגרעינית וסבא וסבתא והגענו למושב חרוצים.

 מושב חרוצים

יישוב ההילתי הנמצא בשרון, ליד העיר רעננה, שייך למועצה האזורית חוף השרון. זה יישוב יפה ומטופח המוקף דות ירוקים. "הישוב הוקם בשנת 1951 על שם חנה לאה רוז. הישוב מונה כ-750 תושבים, צביון האוכלוסייה חילוני והקהילה משלבת צעירים וותיקים. הישוב מנוהל בהתנדבות על ידי חבריו, התושבים משתמשים בשירותים של ישוב בני ציון והישוב בצרה הסמוכים, בין המוסדות השונים ישנם דואר, גני ילדים, בריכה, ספרייה ועוד…" (מתוך אתר היישוב חרוצים)

התגוררנו ב"חרוצים", שם למדתי בבית הספר מכיתה א' עד כיתה ג'. בשנת 1961 עברנו לגור בעיר הרצליה. זה היה בערך, כשהייתי בכיתה ד', למדתי בהרצליה בבית ספר ויצמן. עם סיום הלימודים בביתהספר היסודי, סיום כיתה ח' עברתי ללמוד בבית הספר ראשונים, או כפי שהוא נקרא אז תיכון העירוני. בגיל קטן שיחקתי רק במשחקי כדור לדוגמא: כדורגל ועוד, בגיל 13 ומאוחר יותר הייתי חברה בקבוצת כדוריד ומאז שיחקתי באופן קבוע בכדוריד.

חוויות מישראל

אחד האירועים המיוחדים שזכורים לי מילדותי, היה כששטתי עם אונייה לישראל, המסלול שלנו התחיל בפולין ומשם לאיטליה. באיטליה הייתה רק עצירה באמצע הדרך, מאיטליה שטנו לארץ ישראל, לנמל חיפה.  מבגרותי בארץ, אני זוכרת חוויות נוספות, את מלחמות ישראל: מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור ומלחמת לבנון.

למידה לאורך החיים

לפי ניסיוני, במהלך כל חינו אנו לומדים, בכל הגילאים. למידה מהירה יותר היא בגילאים הצעירים, שם כל הזמן לומדים ומגלים דברים חדשים, כמו התינוק שלומד לזחול, ללכת, לדבר. במהלך החיים כל הזמן לומדים ומנסים לצבור יותר ידע ולהסתדר יותר טוב בחיים. גם היום אני לומדת, למרות שיש לי כבר תואר שני, תמיד אפשר ללמוד בכל מני תחומים ובמיוחד היום כשהמידע יותר זמין באינטרנט.

הספורט בחיי

התחביב שלי העיקרי הוא כדורסל, זה פחות תחביב זה יותר מקצוע עבורי והתחביב השני שלי זה הטניס, שחזרתי למשחק זה אחרי שפרשתי מכדורגל כי משחק טניס, אפשר לשחק עד גיל מבוגר.

הייתי מורה ומחנכת כיתה הרבה הרבה שנים, הייתי מורה לחינוך גופני ואחרי שסיימתי תואר שני התחלתי ללמד את מקצוע: "הפסיכולוגיה של הספורט", היה לי חשוב לחנך ילדים,  גם כמורה לחינוך גופני וגם כמחנכת במסגרת שיעורי החינוך.

היום אני גמלאית, שהכי אוהבת, שהנכדים מגיעים אלי או שאני מגיעה אליהם לביקורים. יש לי שני נכדים בני שלוש עשרה אחד בן שש ואחת בת שנה.

הזוית האישית

דניאל ריימן: בעריכת הראיון, גיליתי וחקרתי דברים על סבתא רחל, נהנתי מאוד מעשיית המחקר והוספת הידע בנושא זה.

מילון

פסיכולוגיה של הספורט
הפסיכולוגיה של הספורט היא ענף ידע בינתחומי המתמקד בגורמים הפסיכולוגיים שמשפיעים על השתתפות והישגים בענפי ספורט שונים, וכן בהשפעות הפסיכולוגיות על האדם הנובעות מאותה פעילות ספורטיבית.

ציטוטים

”״במהלך החיים תמיד לומדים דברים חדשים ומנסים לצבור ידע״“

הקשר הרב דורי