מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ציפי מספרת על מנהיגות

אני וסבתא שלי מדברים על מנהיגות
סבתא שלי עם אמא שלי ואחיה
דוד בן גוריון המנהיג שהשפיע על סבתי

סבתא שלי, ציפי אליסון, נולדה בגרמניה בשנת 1948 ועלתה ארצה כתינוקת בגיל שנה.

כשסבתא שלי עלתה לארץ היא גרה עם ההורים שלה בטירת הכרמל. טִירַת כַּרְמֶל היא עיר במחוז חיפה בישראל. טירת כרמל ממוקמת בין המורדות המערביים של הר הכרמל לבין הים התיכון, דרומית לחיפה בסמוך לכביש 4, הכביש הישן מחיפה לתל אביב. לטירת כרמל רצועת חוף באורך של 2.5 ק"מ. ויקיפדיה

לסבתא שלי יש אח אחד, שגר בקיבוץ אפיק ושני ילדים.

סבתא שלי עבדה שלושים שנה שנה, כמורה ומחנכת בבית ספר יסודי, והיום היא עובדת ומסייעת לאנשים מבוגרים מאוד, על ידי קניות, הקראת סיפורים ושיחות, כדי לשמש להם כחברה שלא ירגישו בודדים. כיום סבתא שלי חיה ברמת גן והיא בת שבעים וארבע.

לדעתה של סבתי מנהיגות היא כאשר מישהו שעומד בראש הקבוצה ומוביל אותה ומחליט באיזה דרך ללכת.

מנהיגים קיימים בתחומים שונים: ראש ממשלה, מאמן ספורט, רמטכ"ל, מפקד פלוגה, נציב כבאות והצלה.

למנהיג יש תכונות מיוחדות כגון חוכמה ,בעל אופי חזק ,בטוח בעצמו, קשוב לסביבה, מדבר באופן מדויק וברור ואדם שאכפת לו מאנשים והסביבה שלו.

סבתי חושבת שהמנהיג הבולט ביותר בעיניה היה דויד בן גוריון.

דָּוִד בֶּן־גּוּרִיּוֹן (גְּרין) ‏(16 באוקטובר 1886, י"ז בתשרי תרמ"ז – 1 בדצמבר 1973, ו' בכסלו תשל"ד) היה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. בן גוריון היה איש העלייה השנייה, ממנהיגי תנועת העבודה, חבר במפלגות פועלי ציון ואחדות העבודה, מזכירה הכללי הראשון של ההסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל ומנהיגה הראשון של מפא"י. בתפקידיו כיושב ראש הנהלת הסוכנות היהודית ויושב ראש ההנהלה הציונית, עמד בראש הנהגת היישוב העברי בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי, ובתפקידו כיושב ראש מנהלת העם מילא תפקיד מרכזי בניסוח מגילת העצמאות, והכריז ב־14 במאי 1948 על הקמת מדינת ישראל. עם הקמת המדינה החל לפעול למען הממלכתיות, ובזמן מלחמת העצמאות החליט על פירוק המחתרות, וחתם על הפקודה להקמת צה"ל. על מנת לקיים צבא ממלכתי אחד, הורה להפגיז את האנייה אלטלנה ופירק את מטה הפלמ"ח. ויקיפדיה.

דויד בן גוריון היה ראש הממשלה הראשון, וסבתי הגיעה ארצה באותן השנים.

הזווית האישית

מירן: היה לי כיף לי לשמוע על סבתא, ועל העבר שלה, וללמוד ממנה על המנהיגים שלנו.

מילון

נציב כבאות והצלה
נציב כבאות והצלה הוא מפקד הכבאות בדרגת רב-טפסר העומד בראש הרשות הארצית לכבאות והצלה ואחראי על ניהול הרשות וביצוע תפקידיה. ויקיפדיה

ציטוטים

”למנהיג יש תכונות מיוחדות כגון חוכמה ,בעל אופי חזק ,בטוח בעצמו, קשוב לסביבה, מדבר באופן מדויק וברור“

הקשר הרב דורי