מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא צהלה רודיטי – סנטימטר של מזל

פעילות תיעוד במסגרת התכנית
פעילות כללית במסגרת התכנית
סיפור חייה וילדותה של סבתא צהלה

שמי אוריה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי, צהלה רודיטי, ומעלה את סיפורה אל מאגר המורשת של התכנית.

ילדות

סבתא צהלה נולדה בעיר בת ים בתאריך 17.4.1956. סבתא שלי נולדה בת זקונים למשפחה בת חמישה אחים, למשפחה שמחה, טובה ומאוחדת. סבתי הייתה ילדה אכפתית לסביבתה, דואגת לאחר, טובת לב, וחברה טובה לכולם. ילדותה של סבתי הייתה מאוד מהנה, היו לה המון חברים וחברות וכל הזמן ירדו לשחק בשכונה. סבתי וחבריה היו משחקים חבל, קלאס, מחבואים וחמש אבנים. סבתי בבית ספר הייתה תלמידה ממוצעת אך הייתה ממושמעת.

בגרות

סבתי עלתה לתיכון עדיין כתלמידה ממוצעת. המצב החברתי שלה היה טוב מאוד. מכיוון שסבתי הייתה בת הזקונים כולם דאגו ופינקו אותה ולא יצאה לעבוד, אך האחים הגדולים שלה יצאו לעבוד. לסבתא שלי לא הייתה תעודת בגרות מכיוון שבזמנו תעודת בגרות לא הייתה כזאת חשובה ולא לכולם היה. אחרי שסיימה תיכון סבתי לא עשתה צבא ועבדה בפקידות.

חתונה

כשסבתא שלי הייתה בת 19 היא הכירה את סבא שלי דרך חברה של סבתא שלי. אחרי שנתיים של זוגיות, סבא הציע נישואין לסבתא שלי. את החתונה ערכו בגן אורנים ליד פארק הירקון שבתל אביב. בחתונה היו 500 אנשים. החתונה הייתה מאוד יפה ומיוחדת ושמחה.

המקום  שבו עשו את החתונה הוא מקום מאוד מיוחד ועשיר. לאחר כשבע שנים, אימא שלי נולדה וסבא וסבתא קראו לה לירון. לאחר ארבע שנים נולדה דודה שלי, וסבא וסבתא שלי קראו לה אורטל. הערכים שסבתא וסבא שלי העניקו לאמי ודודתי הם: אהבה, התנהגות מנומסת, חברות, להיות תמיד בשמחה וכבוד. לסבי וסבתי כיום ארבעה נכדים.

מקצוע

המקצוע שסבתי בחרה לעסוק בו הוא מזכירות בהמון משרדים בארץ. בשנים בהן סבתי עובדת היא גם פעילה באגודה "אקים" שפעילה למען גביית תרומות.

סבתי יצאה בחודש האחרון לפנסיה ובינתיים היא איתנו, עם המשפחה שלנו, ויוצאת יותר לבלות עם חברות. סבתי אוהבת בזמן הפנוי שלה לבשל, לאפות, לפנק את סבא שלי, לנקות ולסדר.

פסקת סיום

כיום סבתי גרה בחולון עם סבא שלי, יש לה שתי בנות, ארבעה נכדים ושני חתנים. היא בפנסיה ומבלה עם חברותיה, טסה לחו"ל עם סבא ונהנית ברוך ה' מהחיים.

הזוית האישית

אוריה הנכדה המתעדת: אני מאחלת לסבתא שלי שתהיה בריאה שמחה ומאושרת כל חייה ושבעזרת ה' יהיו לה חיים ארוכים, שתהנה כל דקה בהם.

סבתא צהלה: אני מאחלת לאוריה שכל החיים תשמח ושתהנה ושנצבור חוויות ביחד, שתהיה שמחה בריאה ומאושרת.

מילון

כבוד
מעמד של יוקרה והערכה מצד אחרים, חשיבות.

ציטוטים

”לפעמים בחיים צריך סנטימטר של מזל“

הקשר הרב דורי