מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ענת שחורי מורה לחינוך גופני

בפתיחת תוכנית הקשר הרב דורי בביה"ס
תוכנית הקשר הרב דורי בביה"ס
החיים היפים שלי

שמי רומי ספיר, השנה במסגרת תוכנית הקשר הרב דורי,  בחרתי לתעד את סיפורה של דודתי, הדודה ענת.

דודה ענת מספרת לרומי

שלום שמי ענת וזה הסיפור שלי. אני נולדתי בתשעה ביולי 1960 בישראל. גדלתי ברמת גן בשכונת רמת חן. היום אני גרה באבן יהודה. הייתה לי ילדות טובה, אבל הייתי צריכה לגדול בזמנים קשים אותם חווינו במדינת ישראל כמו למשל מלחמות ישראל ובמיוחד מלחמת יום כיפור, אבל למרות זה עדיין מאוד נהניתי מתקופת הילדות שלי .

בשעות אחר הצהריים, לאחר הלימודים, שיחקתי עם חברים שלי ב"פינות", קפיצות מעל החבל, חמש אבנים, גוגאים ועוד משחקי חוץ. בגיל בוגר יותר הצטרפתי לתנועת הנוער, הצופים. הדבר שהכי נהניתי ממנו זה היה הדרכות ופעולות בצופים.

המאכל האהוב עלי כשהייתי ילדה זה היה פיצה ושניצל, הדבר שהכי אהבתי לעשות עם המשפחה זה היה לטייל בטבע בסופי שבוע בהם יצאנו יחד כל בני המשפחה. לפעמים היינו הולכים לדוג דגים עם אבא שלי ואחים שלי ביום שישי. כשגדלתי היו לי בבית שני כלבים: חנית וכפיר ושניהם היו מסוג שנאוצר שחור. זה גזע כלבים שמקורו מגרמניה סוג של כלב טרייר.

אימא שלי הייתי אחות בבית החולים ולאבא שלי היה מוסך מכוניות. אבא שלי היה מגיע הביתה להפסקת צהרים, חוזר לאכול בשעה 14:00 ולפעמים גם בשעה 15:00, או בשעה 16:00. לאחר ההפסקה הוא היה חוזר בחזרה למוסך ועובד עד השעה 20:00 בערב. אני והאחים שלי היינו בבית עם מטפלת עד שאימא שלי הייתה חוזרת מבית החולים בשעה 15:00. המטפלת היה מכינה לנו ארוחת צהרים ומשחקת איתי ועם האחים שלי.

אני האחות הבכורה, יש לי אח שצעיר ממני בארבע שנים ואחות שקטנה ממני ב 12 שנים. לאבא שלי קוראים יוסי ולאימא שלי רוניתׂׂׂׂׂ. כל תקופת הילדות שלי חלמתי להיות מורה לחינוך גופני. בגיל 21 הגשמתי את החלום הזה הייתי מורה לספורט במשך 33 שנים לימדתי ספורט בהרבה בתי ספר באזור תל אביב.  הפסקתי לעבוד כמורה לספורט בגיל 57 והיום אני סוגרת מעגל עם הנכדה שלי רומי.

אני לא התגייסתי לצבא, כי התחתנתי בגיל צעיר (19) עם הבעל הראשון שלי רפי ,יש לי בן אחד איתו וקוראים לו גיא הוא בן 42. לגיא יש שלושה ילדים שהם הנכדים שלי. בשנת 1990 התחתנתי עם הבעל הנוכחי שלי שקוראים לו איציק שחורי איתו יש לי שני ילדים רוי ושון – רוי בן 28 ושון בן 31. לרוי ושון אין ילדים עדיין, אבל רוי בני הקטן התחתן ביולי 2023.

היום אני גרה עם בעלי שחורי ועם הכלבה שלי זואי.

פעילות תוכנית הקשר הרב דורי בבית הספר

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא ענת: הפסקתי לעבוד כמורה לספורט בגיל 57 והיום אני סוגרת מעגל בחזרה בבית הספר עם הנכדה שלי רומי.

מילון

גוגואים
גוֹגוֹאִים נקראים גם: אג'ואים (בעגה ירושלמית), עג'מים (ברחובות), עג'וקים. הם גלעיני פרי המשמש, המשמשים למשחקי ילדים. משמעות המילה עַ'ג'וּ בערבית היא גלעין. הגוגואים קשיחים ועמידים, ניתן להפרידם מן הפרי בקלות ללא שיירי ציפה שתרקיב על פניהם, ולכן הם מתאימים למשחקים. (ויקיפדיה)

שנאוצר
השנאוצר הוא גזע כלבים שמקורו מגרמניה ונחשב לסוג של כלב טרייר. לשנאוצר שלושה סוגים עיקריים המחולקים על פי גדלים: שנאוצר ענק (עד 70 ס"מ), שנאוצר בינוני (עד 50 ס"מ) ושנאוצר ננסי (עד 36 ס"מ). ניתן למצוא את הכלב בצבעים שונים: שחור, פלפל/ מלח (גוני אפור), ובננסי גם את השחור/כסף והלבן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ב“

הקשר הרב דורי