מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ענת מספרת לרז על האצ"ל

רז וסבתא ענת במסגרת התכנית
סבתא בטיול בארצות הברית, בתמונה עם ראש עיריית דנוור
התגברות על פחד

שמי ענת גלעד, נולדתי בישראל בשנת 1956. בחיי הייתי אחות בבית חולים כרמל וכיום אני בפנסיה, אני עוסקת בקרמיקה ויש לי בבית סטודיו שלם בשביל זה. אני סבתא לארבעה נכדים ויש לי שלושה ילדים. בעבר טיילתי בהרבה מקומות כגון יוון, אוסטריה ועוד. בשנת 1990 אני ואבינועם בן זוגי החלטנו לעשות קורס צלילה והחלטתי ללמוד איך שוחים, צוללים ורואים את עומק הים עם מכשירים שמתאימים לצלילה. בסוף הקורס הרגשתי טוב עם עצמי שהתגברתי על פחד הצלילה.

סיפורה של תמונה – גילוף של קבר רחל 

אבא שלי גילף תמונה של קבר רחל התמונה תלויה על קיר בביתי. התמונה נמצאת ברשות משפחתי משנת 1945 בערך. בתמונה רואים את קבר רחל, היא מגולפת מעץ זית בגודל בינוני. התמונה גולפה בכלא לטרון לפני קום המדינה, הוא היה בכלא לטרון בגלל חשדם של האנגלים בסבא רבא שלי שהשתייך לאצ"ל.

גילוף בעץ – קבר רחל 

תמונה 1

סיפורה של תמונה – עם ראש עיריית דנוור

התמונה צולמה בארצות הברית, בבית ראש עיריית דנוור. התמונה צולמה בשנת 1975 בבוקר זך, התקופה הייתה אחרי מלחמת יום הכיפורים. באותו יום בארצות הברית הייתה אווירת אהדה לישראל, עם הרגשה "בעננים". הדמויות הן סבתא, מרווין וראש עיריית דנבר, סבתא ומרווין היו קרובי משפחה. סבתי הרגישה בעננים מפני שבאותו רגע היא הרגישה חשובה. צלם מקצועי צילם את התמונה, הצלם צילם את התמונה בשביל מזכרת לסבתי,המצולמים היו מודעים לכך שהם מצטלמים.

סבתא ענת עם ראש עיריית דנוור

תמונה 2

הזוית האישית

רז הנכד המתעד: למדתי מהסיפור של סבתא שהשורשים שלי עמוקים בארץ ישראל, באהבת המולדת, בתרומה להקמתה ושהמשפחה שלי היא ממייסדי גבעת אלה. למדתי רבות על ההיסטוריה המשפחתית שלי, התקרבתי לסבתא הרבה ולמדתי שהיה ארגון התנגדות לשלטון האנגלים שנקרא האצ"ל.

מילון

אצ"ל
הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל (בראשי תיבות: אצ"ל) היה ארגון צבאי מחתרתי עברי, שנוסד בירושלים בשנת 1937. הארגון הוקם על ידי מפקדים שפרשו מארגון "ההגנה" בשל דרישתם לפעולה נחרצת נגד התוקפנות הערבית של אותם ימים, בעיקר זו של מאורעות תרפ"ט. מרבית אנשיו היו צעירים מתנועת הנוער הרוויזיוניסטית בית"ר. אנשי הארגון הצטרפו לצה"ל במהלך מלחמת העצמאות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בשנת 1990 החלטתי לעשות קורס צלילה. בסוף הקורס הרגשתי טוב עם עצמי שהתגברתי על פחד הצלילה שהיה לי “

הקשר הרב דורי