מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא סורגת

בצעירותי מחופשת וארי משחזר את התמונה.
אני ונכדי ארי
בובות חיבוקי לילדי ישראל

שמי חגית קרן צורף נולדתי בישראל בקבוץ גבת.

ארי נכדי נולד בג'מיקה וגדל שם עד גיל עשר. ארי עשה עליה לישראל עם האחים שלו, ועם אבא שלו שהוא הבן שלי לקבוץ גבת, וגדל במקום שאבא שלו וסבתא שלו גדלו, ויוכל לחוות חיים שלווים רגועים וכיפיים בקבוץ. עכשיו יש לנו זמן איכות לבלות ולגדול ביחד.

גלגולו של חפץ

לסבתא רבה של ארי, הייתה בובה נהדרת בילדותה שהיא מאוד מאוד אהבה. לצערה הבובה נשברה, וכשהיא עזבה את הונגריה הבובה נשארה בבית, וסבתא שלה זרקה אותה. לימים היא מאוד מאוד התגעגעה אליה, וחיפשה באתרים אונליין, לקנות בובה במקומה. לבסוף היא הצליחה לקנות לעצמה בובה חדשה בדיוק אותו דבר.

הבובה של סבתא רבה

תמונה 1
תמונה 2

החלום שלי

אני סורגת בובות חיבוק לילדים, ומקווה שלכל ילד בעולם תהיה בובה אחת, לחיבוק חם ואוהב, לכל נכדי יש המון בובות שסרגתי, והם כל הזמן מבקשים שאסרוג עבורם דמות זו או אחרת, ואני נענית בכייף גדול. בכל העולם ובמיוחד בישראל יש המון המון ילדים שמחבקים בובות, אותן סרגתי ונתתי מתנות חיבוק עם אנרגיה של אהבה.

תרופות סבתא

אני משתפת אותכם בתרופה נגד שיעול ומחלות חורף: יש לחתוך בצל לארבע ולשים מתחת למיטה, הבצל סופג את כל האדים הרעילים מהצינון. יש להחליף כל יום את הבצל.

הזווית האישית

ארי: מכל הפרויקט הכי נהניתי לבלות עם סבתא בבית ספר, בכל הפעילויות המשותפות.

סבתא חגית: המפגשים היו מרגשים, מלמדים, ונתנו לנו הצצה ואפשרות, להעביר להם קצת מההיסטוריה שלנו, ולחוות אותם בבית ספר בפעילויות משותפות.

מילון

נוף ילדותי
נוף זה מרחב פתוח הנפרש לפני העיניים. נוף ילדות זה המרחב שהיה פתוח לעיניים בילדות

ציטוטים

”עולם ובמיוחד בישראל יש המון המון ילדים שמחבקים בובות, אותן סרגתי ונתתי מתנות חיבוק עם אנרגיה של אהבה“

הקשר הרב דורי