מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא סבטלנה אחות רחמניה

סבתא ואני בילדותי
סבתא שלי האחות בבית חולים
סבטלנה חלדרוב, סבתי אחות בבית החולים סורוקה בבאר שבע

שמי הודיה ישראילוב, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי לשתף את סבתא שלי סבטלנה.

סיפורה של סבתא שלי סבטלנה חלדרוב.

היא נולדה באוזבקיסטן וגדלה בסורחן דריה. סבתא שלי בת בכורה במשפחה עם שבעה ילדים. היא למדה בבית ספר "אלישר נבואי מספר 1", שם בחו"ל נתנו לבתי הספר מספרים. היא סיימה לימודיה שמונה שנות לימוד ולאחר מכן המשיכה ללמוד בית ספר תיכון במגמה ללימודי אחיות. לאחר סיום לימודיה בהצלחה רבה, החלה לעבוד כאחות בבית חולים העירוני. לאחר מספר שנים של עבודה בבית חולים החלה לעבוד כאחות בגני ילדים ואחות בית ספר.

סבתי לא שירתה בצבא מפני שבאוזבקיסטן הנשים לא היו מתגייסות.

סבא וסבתא שלי הכירו והתחתנו באוזבקיסטן. נולדו להם שמונה ילדים. זה לא היה קל, אבל הם נעזרו אחד בשנייה, כדי לעבור את הקשיים.

העלייה לישראל

בשנת 1993 סבתא שלי עלתה לארץ עם כל משפחתה. ההסתגלות לחיים בארץ לא הייתה קלה, כמו לכל העולים החדשים בשנים אלו.  בגלל הקושי בשפה, בלאית ברירה, היא נאלצה לעבוד כעובדת משק בבית חולים אסף הרופא. רופאים ואחיות שמגיעם מארצות אחרות צריכים בישראל לעבור מבחנים כדי לקבל חידוש לרשיון העבודה המקצועי שלהם. תוך כדי עבודתה, היא למדה את השפה ועברה לימודים חוזרים על מנת לקבל את תעודת המקצוע שלה כאחות גם בישראל.

היה לא קל, אך לאחר השקעה רבה, היא הצליחה לקבל את תעודת המקצוע שלה והחלה לעבוד כאחות בבית חולים אסף הרופא. לאחר תשע שנות עבודה בבית החולים אסף הרופא, עקב מעבר דירה לבאר שבע, היא עברה לעבוד בבית חולים סורוקהשבבאר שבע שבו היא היא עובדת עד עצם היום הזה.

סבתא שלי מאוד חרוצה, בנוסף לעבודתה יש לסבתא שלי מלא תחביבים, למשל: לקרוא ספרים, לטייל, לראות טלוויזיה, לטוס לחו"ל ועוד..

ביקשתי מסבתא לספר לי על חפץ שמאוד יקר לה. היא סיפרה לי על  הצמיד, החפץ שעובר מדור לדור במשפחתנו. החפץ הוא צמיד זהב אמיתי, שסבא רבא שלי הכין לסבתא רבתא שלי. סבתא רבתא שלי העבירה את זה לסבתא שלי, סבתא שלי העבירה את זה לאימא שלי….

המסר של סבתא שלי לדור הזה הוא, שקודם כל נתרכז בלימודים, ושלא נמהר לעשות דברים, שלכל דבר יש את התזמון המדויק.

אני בזרועות סבתי

תמונה 1

הזוית האישית

סבטלנה: החוויות שלי במהלך התוכנית הזאת הם, שהספקתי להעביר יותר מידע לנכדה שלי, נהנתי לספר על העבר שלי ועל החיים שלי. הודיה: אני מאוד מנהנתי לעשות את העבודה על סבתא שלי. מאוד נהנתי לשמוע על העבר שלה ועל החיים שלה, לקחתי ממנה מלא השראה.

מילון

סורוקה
סורוקה - מרכז רפואי אוניברסיטאי, מקבוצת שירותי בריאות כללית, הוא בית החולים היחיד והמרכזי בנגב, הממוקם בבאר שבע ומשמש כבית חולים על-אזורי. הוא נותן שירות רפואי לכמיליון תושבי הדרום, מקריית גת ואשקלון ועד אילת. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כל דבר יש את התזמון המדויק.“

הקשר הרב דורי