מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא נעמי מספרת על הנס בצעירותה

סבתא נעמי עם נכדתה חיהלה
סבתא נעמי בילדותה
זה היה נס מיוחד! ראו במוחש איך אלוקים שמר עלי!!!

סבתא נעמי מספרת לנכדתה חיהל'ה על שנות ילדותה.

קוראים לי נעמי בת שבע ארנון, לבית פוקס ואני סבתא של חיהל'ה קישון. נולדתי בשנת תש"ח 1948, בשנת הכרזת העצמאות של מדינת ישראל. עיר הולדתי היא חיפה ועד היום אני גרה בה. אנחנו שלושה ילדים במשפחה: שתי בנות ואח אחד, אני השנייה במשפחה.

זכיתי ב"ה להקים משפחה עם שבעה ילדים, ועבדתי כגננת בחיפה.

נס בגיל צעיר

תמיד היה לי קשר מיוחד עם אבא שלי הוא מאד אהב אותי, ואני אהבתי אותו.

לאבא שלי הייתה מכבסה גדולה, והוא עבד שם הרבה שעות, מבוקר עד ערב. כשהייתי בת שנתיים, יצאתי מהבית מבלי שאימא שלי שמה לב. והלכתי לבד עד למכבסה של אבא שלי. בדרך התעייפתי קצת, ונשכבתי מתחת לאוטובוס לנוח קצת… האוטובוס עמד בתחנה. לאחר מספר רגעים הוא התחיל לנסוע. בנס לא קרה לי כלום. נשארתי שלמה ובריאה בלי שום פגע והמשכתי ללכת לחפש את אבא, המשכתי לרוץ עד למכבסה.

אבא לא האמין שהוא רואה אותי! איך ילדה בת שנתיים הצליחה למצוא את הדרך עד לעבודה של אבא שלה? אבא שלי התרגש כל כך לראות אותי בעבודה שלו, ומרוב אהבה הוא לא היה מסוגל לכעוס עלי.

רק לאחר מכן, סיפרו השכנים להוריי על הנס הגדול שהיה עם האוטובוס. הם ראו את המחזה מחלון ביתם למעלה…. זה היה נס מיוחד! ראו במוחש איך אלוקים שמר עלי!!!

בילדותי

תמונה 1

נתינה מכל הלב

לפני כ-26 שנה נודע לנו, שיש ילדה שלא יכולה לגור בביתה. כי אבא שלה נמצא בבית סוהר ומחפשים לה משפחה מאמצת.

כאב לנו על אותה ילדה, והחלטנו לאמץ אותה למשפחתנו. כל שבעת ילדינו קיבלו אותה באהבה, והתייחסו אליה כבת בית ממש. היא הייתה נוסעת אתנו לטיולים המשפחתיים וקיבלה מאתנו יחס כמו שאר הילדים. לאחר מספר שנים, כאשר המצב במשפחתה הביולוגית  נהיה יותר טוב, היא חזרה לבית הוריה. ואנחנו שמחנו שזכינו לעזור לה לעבור את התקופה הקשה עבורה.

הזוית האישית

הנכדה חיהל'ה: תודה רבה לך סבתא על ששיתפת אותי בסיפור חייך המרתק. למדתי ממנו הרבה. מאחלת לך הרבה בריאות, שמחה ונחת מכל צאצאייך…

מילון

מכבסה
מכבסה היא מקום מסחרי או תעשייתי בו מרוכזות מספר מכונות כביסה, לעיתים קרובות עם שירותים נילווים כמו ייבוש כביסה, ניקוי יבש, קיפול כביסה וכיוצא באלו. יש שני סוגים עיקריים של מכבסות: מכבסה תעשייתית - מכבסה המשמשת ארגון מסוים, כגון מחנה צבאי, קיבוץ, מפעל, בית מלון וכדומה

ציטוטים

”זכיתי להקים משפחה לתפארת ,ב"ה, ילדים, נכדים ונינים כ"י מאחלת להם להמשיך את השרשרת.“

הקשר הרב דורי