מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ניקול גואטה – דבר לא עצר בעדה

סבתא היום בת 65
סבתא בצעירותה בת 30 עם האחיינים שלה
סבתא הצליחה למרות מכשולים רבים

שמי ליאם, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי אני מעלה תיעוד סיפור חייה של סבתי, ניקול גואטה.

ניקול גואטה נולדה בעיר קזבלנקה בשנת 1957 להוריה, ראשל ואליהו, ילידי מרוקו ואלגיר. היא זוכרת שההורים שלה סיפרו לה שהייתה להם חתונה גדולה.

ילדותה של סבתי עברה עליה בצרפת בעיר מרסיי, היא לא זוכרת באיזה בית ספר היא למדה. סבתי נזכרת שהיא גדלה בבית גדול והיו מספרים בו הרבה סיפורים, היא מתארת אווירה משפחתית ומגובשת. סבתא דיברה בילדותה צרפתית. זכורים לה מנהגים שונים מעדות המזרח, למשל כמו פסח, שאסור לאכול קטניות, אז היא נהגה לאכול עוגות מיוחדות. בילדותה אהבה סבתא לשחק קלאס ומחבואים. סבתא גם אהבה לשיר, בילדותה שרה למשפחתה.

בבגרותה סבתי עבדה ביהלומים, היא אהבה לעסוק במקצוע הזה. סבתי הכירה את בעלה בעבודה, הם היו בני 20 ו-19. לסבתי ולסבי לא הייתה הצעת נישואים רשמית, הם פשוט רצו להתחתן ועשו זאת. נולדו להם שלושה ילדים: רחלי, רונית וויקטור. יש להם תשעה נכדים: ליאל, שלו, נויה, מתנאל, אלאור, ליאם, גאיה, מאי, הלני וריף.

המשפה כולה חוגגת יחד אירועים מיוחדים, למשל את המימונה וימי הולדת. היום סבתא בת 65 ואנחנו בקשר טוב.

הזוית האישית

ליאם: היה לי מאוד מעניין ללמוד ולהקשיב על העבר של סבתא שלי ולדעת איך סבא וסבתא שלי הכירו, ובאופן כללי ללמוד על השורשים שלה. אני מאוד גאה בסבתא שלי, היא חוותה הרבה אנטשימיות בחיים והרבה חרמות כשהייתה קטנה, וכלום לא עצר אותה להמשיך ולעשות את כל מה שהיא עשתה. אני מאוד אוהבת את סבתא שלי.

מילון

מרסיי
מָרסיי (בצרפתית: Marseille) היא העיר השנייה בגודלה בצרפת, אחרי עיר הבירה פריז. היא נמצאת בדרום-מזרח צרפת, על חוף הים התיכון. מרסיי מהווה עיר בירה לחבל הארץ פרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור ולמחוז שפך הרון. נמל מרסיי הוא הנמל המסחרי הגדול ביותר בצרפת ובים התיכון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא חוותה הרבה אנטשימיות בחיים כשהייתה קטנה, וכלום לא עצר אותה להמשיך ולעשות את כל מה שהיא עשתה“

הקשר הרב דורי