מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא נטליה אופרינה רשמה פטנטים ככימאית

סבתא ותומר
סבתא בצעירותה
ציוני דרך מרכזיים בחייה של סבתא נטליה

שמי נטליה אופרינה, נולדתי 02.02.1952 ברוסיה, עיר הלידה שלי היא קנדלקשה.

סיפור הקשור למקום הלידה: אמי ואבי נפגשו ב-1942 במלחמת העולם השנייה במורמנסק (צפון רוסיה). אמי לפני המלחמה עבדה כרופאת משפחה בקנדלקשה ולאחר המלחמה הם חזרו לקנדלקשה. ההורים של אמי ברחו מהנאצים בשנת 1941 מהעיר ווליז', גם הם עברו לקנדלקשה. שם אמי: פסיה ליוושיץ, נולדה ברוסיה בעיר ווליז'. שם אבי: נאום קרווצנקו, נולד באוקראינה בעיר ברדיצ'ב.

ילדות

גדלתי בקנדלקשה, למדתי בבית ספר מספר 9 מיסודי עד תיכון. אחרי סיום בית ספר למדתי כימיה באוניברסיטה טכנולוגית בסנט פטרבורג.

משחקים בהם שיחקנו: מחבואים, משחקי לחימה, ראינו סרטים מצוירים דרך מקרן בבית או תמונות בסרטי צילום, גם הלכנו לסרטים לבית קולנוע. היו לי חברים מהבית ומהכיתה. במילים אחרות  – היו לי חברים בכל מקום קרוב לביתי.

חיי בקורונה

גרתי עם בני בביתי בסנט פטרבורג, אז בזמן שרוב מקומות הבילוי שאני אוהבת כמו מוזיאונים, תיאטרונים ובתי קולנוע היו סגורים, טיילנו בפארק והלכנו לחנויות, גם נסעתי ברכבת התחתית למרכז העיר וטיילתי לבד. עבדתי בקורונה אך יצאתי לפנסיה בשנת 2022 אחרי הקורונה.

מקצוע ועיסוק

עבדתי כמדענית כימיה במעבדה במפעל גדול במשך 22 שנה. פיתחתי מוצרים כימיים ורשמתי פטנטים על פיתוחים חדשים. אחרי המהפכה הדמוקרטית ברוסיה עזבתי את המפעל והתחלתי למכור רכיבים כימיים, התעסקתי בזה במשך 26 שנה.

תחביביי: אני קוראת ספרים, מקשיבה לספרים דיגיטליים, משחקת בקלפי פסיאנס במחשב, רואה סרטים מכינה אוכל ומטיילת ומשחקת עם נכדיי.

כיום סבתא חיה בנתניה בפנסיה, מרבה להיפגש עם הנכדים ולשחק איתם בקלפים ומרבה לטייל בארץ.

הזוית האישית

סבתא נטליה: המסר שלי לדור העתיד הוא תקוותי שלא תהיה מלחמה. נסו למנוע מלחמה בכל מחיר.

מילון

קנדלקשה
עיר קטנה לא רחוק ממורמנסק ,צפון רוסיה

מורמנסק
מורמנסק (ברוסית: Му́рманск) היא עיר בקצה הצפון-מערבי של רוסיה (קו רוחב 68°58 צפון, קו אורך 33°05 מזרח), מצפון לחוג הקוטב הצפוני, עם נמל ימי לחופי מפרץ קולה, 12 ק"מ מים ברנץ על חופו הצפוני של חצי האי קולה, לא רחוק מגבול רוסיה עם נורווגיה ופינלנד. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד עדיף שלא תהיה מלחמה אלא שלום“

הקשר הרב דורי