מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מעל הכל

התמונה הזאת מאוד מיוחדת עבורי
התמונה הזאת צולמה בחוץ לארץ
סיפורה של סבתא אסיה טויל

שמי טוהר חדד, השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי אסיה טויל. סבתא אסיה, נולדה בשנת 1963 בעיר יפו שבתל אביב. בחרתי לתת לסיפור את הכותרת: סבתא מעל הכל, כי היא כל כך יקרה לי. הסיפור מסופר על ידי סבתא שלי כפי שהיא סיפרה לי אותו, על המשפחה שהיא בנתה. סיפורה של משפחה שסבתא שלי בנתה יחד עם סבא שלי.

סבתא אסיה מספרת

שמי אסיה טויל אני בת-60, נולדתי בתאריך 11.02.1963 בארץ ישראל בבית חולים דג'ני בעיר יפו להוריי שמחה ונעים מורד ז"ל . אני הילדה השלישית מבין חמישה אחים. במשפחתנו אנחנו ארבע בנות ובן אחד, ז"ל (הוא נפטר מדום לב לפני 30 שנה). הורי החליטו לקראו לי בשם אסיה כי אבי מאוד אהב את השם הזה.

בניית משפחה היכרות ונישואים

כפי שספרתי ילדותי הייתה בתל אביב – יפו, למדתי בבית הספר כמו כל הילדים. בגיל 18 הכרתי את בעלי. הכרנו דרך חברה משותפת לאחר תקופת חברות כשהייתי בגיל 19 התחתנו. השנים חלפו ובגיל 24 הפכתי לאימא בפעם הראשונה לבן מור ז"ל (שלצערנו נפטר עקב מחלה). בגיל 27 הפכתי לאימא בפעם השנייה וילדתי את בתנו סימה, שנולדה בתאריך 8.2.87. בפעם השלישית הפכתי לאימא למורן, כשהייתי כבת 31. מורן נולדה בתאריך 10.6.1991. בגיל 34 קיבלתי את ילדתי רחלי במתנה ובגיל 40 הפכתי לאימא בפעם החמישית וילדתי את הודיה בתאריך 21.4.03. כך בנינו את משפחתנו האהובה.

השנים חלפו, הילדים בגרו ובגיל 46 קיבלתי את התואר הנחשק סבתא, כשהפכתי לסבתא לטוהר הנסיכה שנולדה בתאריך 16.2.10. זו נכדתי הבכורה עמה יש לי קשר מיוחד ואיתה אני משתתפת השנה בתוכנית הקשר הרב דורי.

תמונה מיוחדת עבורנו אני וטוהר

תמונה 1

בגיל 48 הפכתי לסבתא בפעם השנייה לאליאב שנולד בתאריך 16.3.12, יש לי נחת ואושר מילדיי ומנכדיי שהפכו אותי לסבתא.

תמונה זו צולמה באחד מהטיולים בחוץ לארץ

תמונה 2

הזוית האישית

טוהר: היה לי ממש כיף בעבודה עם סבתא שלי, היא סיפרה לי על עצמה דברים שבכלל לא ידעתי. אני חושבת שתוך כדי עבודה גיליתי עליה המון דברים וגם הרגשתי שהיה לי זמן איכות איתה. היה לי ממש כיף לעשות את העבודה הזאת ואני חושבת שזאת גם עבודה מיוחדת. הרגשתי ממש כיף לנהל שיחות עם סבתא שלי עלייה ועל מה שהיא עברה. היה לי מאוד מהנה ואני שמחה על שקיבלתי את העבודה הזאת.

מילון

שימדורה יאנה
הפירוש של המילה "שימדורה יאנה" זה משפט שלרוב סבתות משתמשות בו - זה אומר כפרה עלייך במרוקאית. סבתא שלי לא מרוקאית היא עיראקית, אבל היא מאוד אוהבת להשתמש במילה הזאת.

ציטוטים

”אני למדתי את הציטוט "תקבל כל אדם באשר הוא" זה אומר לא משנה אזה אדם עומד מולך צריך לקבל אותו“

הקשר הרב דורי