מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מס 1

בבית הספר עם נכדי בתוכנית הקשר הרב דורי
בביקור במוזיאון "אנו "
נישואים מוקדמים

שמי רינה נולדתי בבית חולים סורוקה בבאר שבע בשנת 1956. הייתי בת זקונים להורים שלי. הורי עבדו בבית חולים סורוקה, גדלתי בשכונה חרדית בשיכון דרום, בבאר שבע, ליד פיקוד דרום. כשהייתי בגן היו איתי ילדים חרדים וחילונים.

למדתי  בבית ספר "בארי" שהיה לא רחוק מהבית, למדתי בתיכון דתי שהיו שם רק בנות. בגיל שש עשרה הכרתי את בעלי חיים בחתונה משפחתית, אחרי חודש של חברות קרתה לנו תאונת דרכים קשה, ההחלמה הייתה ארוכה ולא פשוטה. בגיל שבע עשרה התחתנו בחתונה שמחה ומפוארת כשכל קרובי המשפחה הגיעו לשמח אותנו.

בתחילת נישואנו התגוררנו  בבאר שבע, לאחר שנה עברנו למושב בית שקמה מקום הולדתו של בעלי. לאחר כשמונה שנים ילדתי את בתי מזי, בתי הבכורה, אמא של אורי. לאחר שלוש שנים ילדתי את בני אפי. כשהילדים היו קטנים הייתי עקרת בית ולא עבדתי, טיפלתי בילדים ודאגתי לכל צרכיהם. כשהילדים גדלו התחלתי לעבוד, זה היה לפני 27 שנים, עבדתי בגנים. עד היום אני עובדת בגן. לפני ארבע שנים הגיעה אלינו גננת חדשה ובאותו הזמן עזבתי את הגן בנתיב העשרה ועברתי לגן אחר בבת הדר.

הזוית האישית

אורי: נהניתי יחד עם סבתא להכיר את הסיפור שלה.

מילון

חרדים
יהדות החרדית היא חטיבת זרמים ביהדות וחבריה ידועים בשם חרדים. החרדים מתאפיינים בהקפדה רבה על שמירת ההלכה היהודית, והם השמרניים ביותר מבחינה הלכתית ותרבותית.

ציטוטים

”בגיל שבע עשרה התחתנו בחתונה שמחה ומפוארת כשכל קרובי המשפחה הגיעו לשמח אותנו. “

הקשר הרב דורי