מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מספרת על סבא יעקב ז"ל

אני וסבתא מתעדות סיפור
אני וסבתא בקשר רב דורי
סבא יעקב לוין ז"ל

סבתא סימה מספרת על סבא יעקב:

"שמי סימה אני סבתא של שילי ומשתתפת עמה השנה בתכנית הקשר הרב דורי. החלטנו להעלות את סיפורו של בעלי, יעקב הסבא של שילי.  קראנו לסבא יעקב בכינוי חיבה טוטו. הוא התגייס לצבא ההגנה לישראל כשהוא בן 17 בלבד ושירת בצבא ארבע שנים. גם אחרי השרות חובה כל השנים הוא שרת בצבא במסגרת המילואים. הוא השתתף ונלחם במהלך חייו בשבע מלחמות ישראל כקצין בצנחנים".

סבתא סיפרה לי שסבא השתתף במלחמת ששת הימים, הוא היה בין הצנחנים ששחררו את ירושלים. באותה המלחמה קליע עבר ליד רגלו ופגע בעורו. סבי היה בסדר ושרד את זה מכיוון שהקליע למזלו רק שרט אותו, ממש עבר ליד רגלו, מהסיטואציה הזאת הוא נשאר עם צלקת  ברגל. סבתא סיפרה לי שבמלחמת יום כיפור, סבי הציל חייל ממוות בכך שהסתער עליו והוריד אותו לרצפה שניות אחדות לפני שפגע בו קליע. על מעשה באותה המלחמה סבי קיבל צל"ש.

סבי שרד את כל מלחמות ישראל ולחם בגבורה בכל הקרבות, אך לבסוף מת מסרטן המעי. אני זוכרת שסבא שאמר לאמי ולאחותה, שביום שהוא לא יוכל ללכת להתפנות לבד, הוא לא רואה סיבה להמשיך לחיות. כמו חוזה עתידות כך היה. כמו נסיך ביום שכבר לא יכל היה להתפנות בכוחות עצמו, הלך לישון ולא קם יותר. סבא קצין הצנחנים הגיבור שרד את כל מלחמות ישראל אולם מחלת הסרטן  הכריעה אותו.

יהי זכרו מבורך לעד!

הזוית האישית

שילי:  בחרתי יחד עם סבתא שלי להביא את סיפור גבורתו של סבי האהוב.

 אני וסבתא סימה מתעדות את סיפורו של סבא יעקב ז"ל

תמונה 1

מילון

צל"ש
ציון לשבח

חטיבת הצנחנים
חטיבת הצנחנים (חטיבה 35) היא חטיבת צנחנים סדירה מובחרת בצה"ל, הכפופה לעוצבת האש. בראש החטיבה עומד קצין בדרגת אלוף משנה, מפקד החטיבה הנוכחי הוא אל"ם יקי דולף. חטיבת הצנחנים היא החטיבה הסדירה היחידה בצה"ל המוגדרת כחטיבה מוצנחת, מוטסת ורכובה, המתניידת על גבי האמרים ורכבים מיוחדים אחרים. יכולות אלו משפיעות על המקום והאופן בו יופעלו כוחות החטיבה בפעילות מבצעית ובמלחמה. מהחטיבה צמחו שמונה רמטכ"לים – יותר מכל חטיבה אחרת בצה"ל.

ציטוטים

”סבא קצין הצנחנים הגיבור שרד את כל מלחמות ישראל“

הקשר הרב דורי