מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מירי שחייני מספרת על מנהיגות

אני וסבתא שלי
סבתא שלי בצעירותה
מהו מנהיג בשביל סבתא מירי?

אני תמר שחייני, אני בת אחת עשרה ואני גרה בבסיס רמת דוד.

בסיס חיל האוויר רָמַת דָּוִד על-שם האלוף עזר ויצמן הוא בסיס טיסה מבצעי של חיל האוויר הישראלי. הבסיס נמצא בסמוך לקיבוץ רמת דוד מצפון מזרח, כפר יהושע ממערב ובסמיכות למגדל העמק. הבסיס הוא בסיס הטיסה היחיד של חיל האוויר באזור צפון מדינת ישראל, עובדה שזיכתה אותו בכינוי "חיל-אוויר צפון". מפקד הבסיס הנוכחי הוא אל"ם ג'. ויקיפדיה

בחרתי לראיין את סבתא שלי מצד אבא, קוראים לה מירי היא נולדה ב1954 בחדרה, היא בת שישים ושבע וכיום היא גרה בצורית.

צוּרִית הוא יישוב קהילתי בגליל בתחומי המועצה האזורית משגב. היישוב שוכן על הר גילון, מערבית לכרמיאל. שם היישוב הוא שמו של צמח בר נפוץ באזור. מקימי היישוב התגבשו במרכז הארץ ב-1979 כ"גרעין סחלב". "צורית" עלה לקרקע כמצפה באפריל 1981 וב-2008 מנה 180 משפחות. ויקיפדיה

סבתא שלי חושבת שמנהיגות היא הובלה של אנשים אחרים, לאור ערכים ועקרונות חשובים.

סבתא שלי אומרת שיש הרבה סוגי מנהיגות למשל של מורה בתוך כיתה, של תלמיד בקבוצת תלמידים. מורה בכיתה הוא מישהו בכיר יותר, מנוסה יותר ואולי זה מוסיף לו תוקף למנהיגות, לעומת קבוצת תלמידים ובה כולם באתו גיל ובאותה רמת ידע, ובכל זאת ניתן להבחין כי אחד מהם התבלט כמנהיג.

סבתא שלי חושבת שמנהיג צריך להשרות ביטחון, לשכנע ולהיות בעל ערכים חיוביים, אשר בזכותם הוא מצליח להוביל את האנשים. מנהיג שהשפיע על סבתא שלי הוא אביה, אריה שבח. הוא ניהל סניף ביטוח לאומי ובו כמאה עובדים.

בשנת 1990 הגיעו לארץ עולים חדשים מרוסיה אשר בהשכלתם התאימו לעבודה במוסד, אך חסרה להם השפה והכרת החוקים בישראל. המוסד לביטוח לאומי הוא המוסד האחראי על מימוש רוב הזכויות החברתיות במדינת ישראל, על פי רוב בדרך של תשלומי העברה. פעילות המוסד לביטוח לאומי מוסדרת בחוק הביטוח הלאומי, שהתקבל בכנסת בנובמבר 1953. ויקיפדיה.

אבי יזם ואירגן קורס מיוחד עבורם, בו למדו את השפה ואת החוקים, והכירו עמיתים מהמשרד ששימשו להם כמדריכים וחונכים, ובהמשך גם חברים לעבודה. בזכות יוזמה זו השתלבו הארץ בעבודה מכובדת, מעניינת ומתגמלת.

הזווית האישית

תמר: במסגרת הפגישות עם סבתא, למדתי על מנהיגות, ומהי מנהיגות בעבור סבתא שלי.

מילון

יגעת מצאת
אם תתאמץ לחפש תימצא

ציטוטים

”אני חושבת שמנהיגות היא הובלה של אנשים אחרים, לאור ערכים ועקרונות חשובים“

הקשר הרב דורי