מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מיכל ורננה משתפות על הקשר ביניהן

מיכל ויסמן ורננה טייאב
מיכל ויסמן ורננה טייאב
יוזמה של קירוב לבבות

שמי מיכל ויסמן, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי רננה, יחד אנו כותבות סיפור חיים ומעלות אותו למאגר המורשת של התכנית.

נולדתי בעיר כפר סבא, למדתי בבית ספר "בן צבי" ביסודי, ובתיכון למדתי בבית ספר "אורט". עבדתי שמונה שנים בבית ברל. במשך שמונה שנים אלו צברתי חוויות רבות, כי הכרתי שרים וחברי כנסת רבים ממפלגת העבודה. כמו כן, היה לנו פרויקט שמחבר ילדים מהתפוצות עם היהדות בארץ ישראל, וכחלק מהפעילות זו הגיתי רעיון לארח בשבתות כל נער או נערה למשפחות בשכונה בה נולדתי. המשפחות שאירחו שמחו לארח, ולתלמידים זו הייתה חוויה מעצימה ולמידה על שבת יהודית וגם הזדמנות להכיר את התושבים בישראל.

בילדותי גרתי בשכונה המוקפת בפרדסים ושטחים חקלאים, כך שרוב המשחקים שלנו היו בטבע, בפרדסים ובשדות. בזמן הפריחה ראינו פרחי בר מגוונים, לצערי הדור הזה פחות נפגש עם הטבע ויותר בעולם הווירטואלי.

אני רננה טייאב, בת 11 נולדתי בישראל בנתניה. אני האחות השלישית במשפחה, יש לי אחות בת 3, אחות בת 19 ואח בן 13. הקשר שלי עם סבתא וסבא חזק וחושב לי לשמור עליו. בין הפעילויות המשותפות שעשינו, הוא טיול יחד בחו"ל: כשהייתי בת 5, טסנו להולנד עם סבא וסבתא, השכרנו וילה ליד אגם שראינו מהמרפסת, נהנינו מאוד מהטיול המשותף. בנוסף, פעם בשבוע אני, סבתא וסבא שלי הולכים ליום כיף בקניון, את החגים אנחנו חוגגים ביחד, סבתא וסבא ישנים אצלנו הרבה.

רננה עם סבתא מיכל וסבא מוטי

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא מיכל: אני רוצה להודות לבית הספר רועי קליין, למנהל בית הספר ובמיוחד למורה רינת, על חוויה מהנה מהמפגשים שאפשרו לנו חיבור מזווית אחרת עם הנכדים שלנו. תודה רבה.

הנכדה רננה: היה לי כיף לפגוש את סבתא בבית הספר, ושיחד עשינו פעילויות שונות. נהניתי לשמוע סיפורים מעברה של סבתא.

מילון

וִירְטוּאָלִי
וִירְטוּאָלִי: 1.לא מציאותי, לא אמיתי, נעשה בדרך של חיקוי או הדמיה; מדומה 2.מתרחש ברשת האינטרנט, קשור לאינטרנט, אינו מתרחש ב'עולם האמיתי' (מילוג)

ציטוטים

”לצערי, הדור הזה פחות נפגש עם הטבע ויותר בעולם הווירטואלי“

הקשר הרב דורי