מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מזל בלסיאנו

סבתא ואני
סבתא בגיל 15
שורשיה של סבתא

סבתא שלי, מזל בלסיאנו, נולדה בתאריך 28.12.1945 בדמשק שבסוריה. היא עלתה ארצה בשנת 1949. היום סבתא שלי גרה בהוד השרון. לאמא של סבתא שלי קראו נזירה. היא נולדה למשפחה חרדית והם היו מראשי הקהילה היהודית בסוריה. לסבתא שלי יש שלושה ילדים – קובי, יוסי וחיים, שהוא אבא שלי. לסבתא שלי היה פעם בית מלאכה ליצור בגדי ילדים ותינוקות והיום היא פנסיונרית.

ילדות

סבתא שלי גדלה בישראל ביד אליהו, תל אביב. פעם קראו למקום זבליו. היא למדה בבית הספר ההגנה בתל אביב ואהבה ללמוד בעיקר תנ"ך, ספורט, חקלאות, מלאכה והיסטוריה. התחביבים של סבתא היו ריקודי עם, שירה במקהלה ויציאה לטיולים. בתור ילדה סבתא שלי אהבה לשחק בקלאס,שבע אבנים, מחבואים וגומי. המאכלים האהובים על סבתא שלי בילדות הם קובה, סלט טאבולה וסמבוסק.

רבני וחכמי המשפחה

תמונה 1

גיל הנעים, הצבא והחתונה

סבתא שלי לא חגגה בת מצווה כי זה לא היה מקובל במשפחות דתיות. חגגו רק לבנים בר מצווה. היא למדה בתיכון "גבע" בתל האביב. סבתא שלי לא עשתה שירות צבאי כי היא הגיעה ממשפחה דתיה ובזמנו דתיים לא שירתו בצבא. סבתא שלי התחתנה בגיל מאוד צעיר – גיל 16! הנישואים התקיימו בתאריך 25.9.1962. סבתא הוציאה רישיון נהיגה כשהיתה בת 24. סבא וסבתא שלי הכירו כשעבדה בבית מלאכה לייצור בגדי ילדים. אחרי החתונה הם טיילו הרבה בארץ.

חפץ יקר ערך של סבתא שלי

תמונה 2

סבתא שלי קיבלה צמיד משני הסבתות הרבתות שלי. לצמיד הזה יש ערך רגשי גדול מאוד וסבתא שלי מאוד אוהבת אותו וקשורה אליו.

הזוית האישית

נועה: היה לי מאוד כיף לשבת עם סבתא שלי ולראיין אותה. זה היה זמן איכות מאוד חשוב. למדתי על סבתא שלי הרבה מאוד פרטים שלא ידעתי לפני.

מילון

מזל
מַזָּל: שם פרטי עברי לבנות. פירוש השם: כוח שמשפיע על החיים לטוב ולרע, גורל; כל אחד משנים עשר הסימנים האסטרולוגיים, 12 המזלות.

ציטוטים

”אם רוצים - משיגים“

הקשר הרב דורי