מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מאושרת ומשמעותית

סיור משותף במוזיאון אנו 2023
גיקלין מצד שמאל
הקשר ביני לבין נתנאל- קשר עמוק ורגיש

שמי ג'קלין נולדתי ב-25.07.1947 במרוקו בקזבלנקה.

בגיל שבע עליתי לארץ וגדלתי במגדל העמק. בבית הספר אהבתי ללמוד תנ"ך ושפה. לא התחברתי למתמטיקה. מגיל צעיר נהניתי לבשל ולהיות במטבח. בצעירותי רציתי ללמוד ספרות בעפולה, אבל אבא שלי ז"ל לא הסכים שאלך ללמוד, ואצטרך לחזור מאוחר בערב. לאחר מכן רציתי ללמוד במסלול אחיות, אך אמא שלי חלתה מאוד. אימי איבדה את בנה (אחי), בן העשר, שנדרס מול עיניה. אני  טיפלתי בשאר האחים.

את בעלי ג'אן ז"ל הכרתי כשבאתי לבקר את דודתי שלי בקרית שמונה. התחלנו להיפגש, והפכנו לזוג. אחרי שהתחתנו  נולדו לנו ארבעה ילדים, שלושה בנים ובת. בעלי היה אדם טוב, היה לו מוסר עבודה, תמיד היה דואג למשפחה. אני הייתי עקרת בית, וטיפלתי בילדים שלי.

בעלי לא רצה שאצא לעבוד, אז תמיד היה לי זמן להיות במקום שאני כל כך אוהבת להיות בו – המטבח, ולבשל מאכלים שהמשפחה שלי אוהבת.

חוץ מהבישול אני אוהבת לטייל, לקרוא מגזינים ולסרוג. בערב אני צופה בטלוויזיה, לרוב זה ערוצים שקשורים לבישול או טיולים. בזמני הפנוי אני עובדת בגינה, בה אני מגדלת  נענע, לואיזה, תותים וכו'.

הקשר ביני לבין נתנאל הוא קשר עמוק ורגיש, קשר אינטנסיבי מאוד. אני גידלתי את נתנאל עוד כשהוא היה בבטן אימו. אנחנו אוהבים ללכת יחד לקניון בעיר שלנו, לנסוע לטבריה ולטייל. כייף לנו גם לבוא לראש פינה, ואז להנות מהגלידה ששנינו כל כך אוהבים. אני אוהבת לקנות מתנות ולראות איך נתנאל מתרגש ומאושר. יש עוד דבר שמחבר בינינו וזה המטבח. מגיל קטן נתנאל אהב להיות איתי במטבח ולעזור לי. היום הוא כבר גדול, ואת רוב הבישולים הוא מצליח לעשות לבד עם הדרכה שלי.

בתקופה האחרונה ,אחרי שנתנאל חוזר מהבית ספר, הוא בא למטבח ,אנחנו מחליטים ביחד איזה מאכל הולכים להכין, ואז מתחילים לעבוד לפי המתכון הנדרש .יש שני מאכלים שהנכד שלי מצליח להכין לבד, (עם קצת תיווך) שניצלים ולביבות ירק. הוא זוכר את כל המצרכים וגם רצף ושלבי ההכנה בעל פה, וזה יוצא טעים מאוד. כייף לנו במטבח ביחד, ואני מאושרת ומתרגשת להיות חלק משמעותי בחיים של הנכד המיוחד שלי.

הזווית האישית

סבתא ג'קלין: אני שמחה מאוד להיות חלק מפעילות הקשר רב דורי היה מאוד מרגש, וכיף גדול שישנה האפשרות, לספר ולשתף את סיפור חיינו, העלייה, החיים של פעם, חוויות וכו'. זוהי הזדמנות טובה וחיובית לבלות עם הנכד היקר והאהוב ,במקרה שלי כמו בן נוסף ( גדל אצלי מגיל אפס) נתנאל הוא חלק משמעותי בחיי, ויותר משמחתי להיות חלק מהפרויקט המרגש הזה. היה לנו זמן איכות יחד, והיה ממש מעולה.

ממני למורות: העברתן את הפרוייקט בצורה הכי מקצועית וטובה, עם אפשרות לטייל, להעביר משימות יחד, וליהנות מהביחד. תודה רבה!

מילון

לביבות ירק
לביבה (ביידיש: לאַטקע, וברבים: לאַטקעס. או כרעמז'ל, ברבים: כרעמזאלאך) היא מאכל מטוגן מירקות. בגרסתו הבסיסית מכיל תפוחי אדמה טריים ומרוסקים או מבושלים ומעוכים המטוגנים בשמן רותח.

ציטוטים

”אני מאושרת ומתרגשת להיות חלק משמעותי בחיים של הנכד המיוחד שלי.“

הקשר הרב דורי