מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא לריסה סברדלוב בוחרת מקצוע

מסיבת סיום של נכדי דניאל
יום החתונה של סבי וסבתי
כיצד הפכה סבתא למתכננת מבנים אזרחיים ותעשייתיים

קוראים לי לריסה סברדלוב. נולדתי ב-22 בספטמבר 1951, נולדתי ברוסיה בעיר סברדלובסק. הייתה לי ילדות מאושרת מאוד, היו לי אימא, אבא, אחות וסבתא, כולנו גרנו בבית אחד. אבי היה מוזיקאי בפילהרמונית ואמי עבדה בעיתון. בילדותי, למדתי בבית ספר למוזיקה ואהבתי מאוד פיזיקה ומתמטיקה. הבילויים האהובים עלי היו לטייל בפארק עם אחותי ולשחק עם חבריי.

לאחותי קוראים אירינה והיא צעירה בשלוש שנים ממני. כשהייתי בבית הספר, אהבתי החלקה וסקי בחורף. העיר סברדלובסק ממוקמת באוראל, ויש חורפים קרים מאוד עם הרבה שלג, ילדים שיחקו בכדורי שלג והחליקו על הקרח. כאמור, הייתה לי ילדות מאוד עליזה ומאושרת.

למדתי בבית ספר מס 40 למשך עשר שנים. בבית הספר היו בניינים יפים וחדשים מאוד. בבית הספר היו כיתות מיוחדות כגון: פיזיקה, מתמטיקה, וכיתות ללמידה של שפות זרות. בבית הספר היה אולם גדול שבו הועברו שיעורי מוזיקה ושירה. באותו אולם נערכו חגיגות וטקסים שונים. בנוסף, היה חדר כושר ומגרש ספורט ענק. אהבתי ללמוד מאוד, והשתתפתי באולימפיאדות בין בתי ספר. היו לי הרבה חברים והכיתה שלנו הייתה מיוחדת מאוד. בכיתות הגבוהות הייתי צריכה לבחור מקצוע לעתיד. רציתי להיות רופאה או מהנדסת אדריכלות. בסוף הלימודים כל ילדי הכיתה יצאו לביקור לאוניברסיטאות שונות והכירו אותן. לבסוף בחרתי את האוניברסיטה הגדולה ביותר באורל – פילוטכניק אורל ולבסוף בחרתי ללמוד הנדסה. במבחנים לאוניברסיטה קיבלתי ציונים גבוהים והתקבלתי לאוניברסיטה. זמן בית הספר היה זמן יפה מאוד בחיי.

לאחר שסיימתי את בית הספר, נכנסתי לאוניברסיטה הפוליטכנית של אורל בפקולטה לבנייה ואדריכלות. בתקופה שלי למדנו הרבה מקצועות שונים, למדתי במכון במשך חמש שנים, למדתי הרבה דברים חדשים ומעניינים. כמו כן, החלטתי שאעסוק בתכנון מבנים אזרחיים שונים וכן מבני תעשיה. אחרי השנה הרביעית התחתנתי עם סרגיי סברדלוב.

לאחר שסיימתי את האוניברסיטה, התחלתי לעבוד כמעצבת של מבנים, בנייני מגורים, בתי ספר, בתי חולים וכדומה. העבודה הייתה מאוד מעניינת. לפי הפרויקטים שלי נבנו עשרות מבנים בעיר יקטרינבורג. כעבור כמה שנים התחלתי לעבוד על עיצוב מבני תעשייה.

אחרי האוניברסיטה נולדו לי שני ילדים, הבן אלכסנדר והבת אנה. הבן סיים את לימודיו באוניברסיטה רפואית ועבד כמנתח, והבת אנה עברה לישראל בתוכנית מיוחדת ונשארה כאן לגור. יש לי ארבעה נכדים וכולם בנים, הנכד הבכור בן 28 והוא מתכנת. והנכד הצעיר בן 7 ולומד בכיתה א', שלושה נכדים גרים ברוסיה ואחד בישראל. לאחר הולדת דניאל, אני ובעלי עברנו לישראל.

הזוית האישית

דניאל הנכד המתעד: ממש אהבתי את התכנית הזו ולמדתי המון על סבתי.

סבתא לריסה: היה לי מאוד נעים להיזכר בילדותי ובחיי ולבלות זמן עם נכדי.

מילון

יקטרינבורג
יקטרינבורג (ברוסית: Екатеринбург) היא עיר ברוסיה בהרי אורל, במרכז מחוז סברדלובסק, והמחוז הפדרלי של אורל. בין 1924 ל-1991 נקראה סברדלובסק. העיר נמצאת באורל המרכזית במורדות המזרחיים על גדות הנהר איסט, יובלו של הנהר טובול, שהוא יובלו של אירטיש. דרך העיר עוברת הרכבת הטרנס-סיבירית. בעיר נמצאת נציגות של האקדמיה הרוסית למדעים והעיר נחשבת כמרכז הרביעי בחשיבותו ברוסיה לפיתוח המדע. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”העבודה שלי הייתה מאוד מעניינת. לפי הפרויקטים שלי נבנו עשרות מבנים בעיר יקטרינבורג“

הקשר הרב דורי