מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא לנה עלתה מרוסיה לישראל

סבתא לנה ואני
סבתי וסבי ביום חתונתם
העלייה והקליטה של סבתא לנה פיאנקו

שמי איתמר פיאנקו, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי לנה פיאנקו. סבתא שלי, לנה נולדה בשנת 1956 ברוסיה בבלארוס להוריה מבית משפחת אברמזון.

החלום לעלות לישראל שנמשך זמן רב

המשפחה שלנו כללה את הורי, אני ואחותי הקטנה, קיבלו אישור עלייה לארץ בשנת 1972. עד לשנת 1954, אבא שלי היה מסורב עלייה, בגלל שהוא היה אסיר בתור נער והיה במחנה עבודה בסיביר. כשסוף סוף קבלנו את האישור, יצאנו תוך מספר ימים ספורים עם מזוודות לכיוון וינה דרך גבול עם פולין. המסע נמשך כארבע ימים. מוינה טסנו בטיסה מאורגנת לישראל. בארץ נפגשנו עם בני משפחה מצד אבא שלי  שעזרו לנו בהתחלה והגענו לחולון.

אני נשלחתי לקיבוץ עין השופט, בית ספר אזורי הרי אפריים ללמוד עברית. הייתה שם קבוצת נערים ונערות מארצות שונות – כולם עולים חדשים. עד היום יש לי קשר עם חברה טובה שעלתה מסודן. לאחר שנה באולפן ללימוד השפה העברית, נכנסנו לכיתות של ילדי הקיבוצים והצטרפנו אליהם ללימודים, שם סיימתי את לימודי וסיימתי את כל בחינות הבגרות שם.

בקיבוץ, אלה היו השנים שנתנו לי קליטה רכה בארץ ועד היום אני בקשר איתם. מלחמת יום הכיפורים פגשה אותי כשהייתי בקיבוץ. כבוגרים עבדנו  בענפים השונים: בקטיף תפוחים, בפלחה והיינו לעזר בכל עבודות הקיבוץ. ידיד טוב שלי נהרג במלחמה קשה זו.

לאחר התקופה בה הייתי בקיבוץ עין השופט, המשכתי את לימודי האקדמיים בבית הספר לאחיות בבית החולים איכילוב בתל אביב. תוך כדי לימודים, הכרתי את בעלי, התחתנתי ונולדו לנו שלושה ילדים. והיום אני יושבת פה עם נכדי ומספרת לו את סיפורי.

 ביום נישואי עם בעלי

תמונה 1

הזוית האישית

הנכד איתמר: מכל תהליך תכנית הקשר הרב דורי למדתי הרבה על דברים  על משפחתי. היה לי ממש כיף לעבוד עם סבתא וגם לה היה ממש כיף לעבוד איתי. למדתי המון על סבתא והיה לנו ביחד זמן איכות.

מילון

עֵֵין הַשּׁוֹפֵט
עֵֵין הַשּׁוֹפֵט הוא קיבוץ של הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, הנמצא בתחומי מועצה אזורית מגידו.

ציטוטים

”אלה היו השנים שנתנו לי קליטה רכה בארץ“

הקשר הרב דורי