מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא לבנה

סבתא והילי במפגש הראשון
סבתא וסבא ביום החתונה
סבתא לבנה מספרת את סיפור חייה

שמי לבנה, נולדתי בבאר שבע, אני בת הזקונים, הייתי הילדה הכי מפונקת בבית. בתור ילדה אהבתי לשחק בבובות.

לגן שלי קראו גן דימונה.  בבית הספר למדתי עד כיתה ח (וחבל). לא שירתי כי אבא שלי נפטר צעיר. עבדתי בכל מיני עבודות במיוחד עם ילדים, בגיל 18 הכרתי את בעלי עזר בבית של אחותי ובגיל 21 התחתנו. לאחר שנה נולד בני הבכור אבי אברהם כעבור11 חודשים נולד בני אלעד אליהו כעבור 6 שנים נולד בני הקטן דורון ישראל. דורון נולד בחודש שישי להריוני במשקל של כ-1 ק"ג ומיד ירד למשקל של 800 גרם.

עקב וירוס שפרץ בפגייה נאלצנו להטיס את דורון במסוק לבית חולים רמב"ם בחיפה. לצערנו, בגלל עודף חמצן שניתן לדורון בזמן הטיסה נפגעה הראייה שלו. כעבור 3 חדשים הוא שוחרר מבית החולים, בידיעה כי הוא יזדקק להרכיב משקפיים. במעקב של בית החולים התבשרנו כי דורון יהיה עיוור לגמרי בשתי עיניו.

יום לפני הברית לקחתי את דורון לקבר הבאבא סאלי והוספנו לו שם שני על שמו של הרב – ישראל.

לאחר הברית הבחנתי שדורון ממצמץ בעיניים ברגע שמדליקים לו אור. כך גילינו שיש נקודה קטנה שדרכה הוא רואה בעין אחת ובעין השניה עיוור. דורון גדל והפך לילד חכם. כיום הוא בעל 3 תארים.

תמונה 1

כשהילדים גדלו החלטתי לצאת לעבוד בגן אורנה. האהבה הגדולה שלי לילדים הובילה אותי להמשך עבודה בגני ילדים. כיום אני עובדת במעון נעמת ומבשלת יום יום לכ-90 ילדים.

יש לי 6 נכדים מדהימים – זיו, אורי, הילי, עידו, מיקה ועומר.

לפני שנה ו-3 חודשים בעלי היקר נפטר. הוא היה משענת עבורי. לימים עזרתי אומץ והתחלתי ללמוד נהיגה. לפני מספר חודשים הוצאתי רשיון נהיגה – מה שמראה שהשמיים הם הגבול. אני מאד אוהבת לבשל ולפנק את משפחתי – ילדיי, נכדיי וכלותיי.

תמונה 2

הזוית האישית

סבתא לבנה: תכנית הקשר הרב דורי אפשרה לי להנות עם נכדתי לבד. גיליתי על הילי דברים חדשים ולמדתי מהילי על שימוש במחשב. זו תכנית מיוחדת שכל סבא או סבתא צריכים לעבור. הנכדה הילי : נהנתי מאוד מזמן האיכות עם סבתא. למדתי עליה המון דברים שלא ידעתי קודם. אני שמחה שהצטרפתי לתכנית.

מילון

אין דבר העומד בפני הרצון
אם רוצים להשיג משהו ניתן להשיגו.

ציטוטים

”השמיים הם הגבול“

הקשר הרב דורי