מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא לאה אוזן משמחת אנשים

פעילות כללית במסגרת התכנית
כניסה לתיכון אורט גוטמן נתניה
חייה של סבתא לאה והגשמת ייעוד

שמי הודיה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי, לאה אוזן.

שמות הוריה של סבתי הם ברכה ועמוס כמיסה. הם עלו מטריפולי שבלוב. סבתא רבתא שלי הקימה מפעל חיים בנתניה שבה העסיקה את כל בנותיה וכלותיה. היא הייתה פורצת דרך קדימה עם הרעיונות המקוריים שלה. היא השקיעה את זמנה ופתחה עסק מתוך בית המשפחה, ומכרה את תוצרתה ברחבי הארץ ובנתניה במיוחד. במשך שנים רבות עד גיל 83 עבדה מתוך ביתה והעניקה חום ואהבה גדולה אהבה ואמיתית לכל הנשים שפקדו את הבית. בנוסף, שימשה בתור פסיכולגית להרבה אנשים. את כל חוכמת החיים שלה העבירה לכל ילדיה וכלותיה. סבתא רבתא  שלי גם העבירה לסבתא שלי את כל החום והאהבה שהיא נותנת לי.

סבתא מספרת: "גדלתי רוב חיי בנתניה, בשכונה בה הילדים היו משחקים בחוץ במשחקים של פעם – שוטרים וגנבים, תופסת, מחבואים והמשחקים של פעם. הייתה לי ילדות בריאה ומאושרת. אחרי שנים במהלכן גדלתי והתבגרתי, עשיתי שירות לאומי ולמדתי בסמינר תלפיות בנתניה.

הכרתי את בעלי בחתונה, הוא הזמין אותי לרקוד, מאז לא נפרדו דרכינו. התחתנתי באהבה ונולדו לנו ברוך השם שלושה ילדים: רועי, עמירן, אחת מהם זאת אימא של הודיה ושמה רונית.

בעלי (סבא של הודיה) שימש כאיש צבא בדרגת סגן אלוף שנתן שירות גדול לעם ישראל ולחיילים. יש בנו אהבת ישראל גדולה ואת זה אנחנו משרישים גם לילדים שלי וגם לנכדים שלי. שבתות וחגים אנחנו עושים ביחד רוב הזמן ונהנים מכל רגע אפשרי.

אני במקצועי קוסמטיקאית, זה מקצוע מסורתי שעובר במשפחה, למרות שאני גננת במקצועי הרשמי, ויתרתי עליו והמשכתי את המסורת המשפחתית בתור קוסמטיקאית."

היעוד של סבתא שלי בחיים זה לשמח אנשים ובעבודה הזו היא גורמת לאנשים שמחה. היא גם סוג של פסיכולוגית ותמיד מייעצת ועוזרת לנשים שמגיעות אליה לקוסמטיקה.

מסר לדור הצעיר: אם אתה עושה משהו, תעשה אותו באהבה גדולה ואל תוותר עליו, ואם אתה עושה טוב יחזירו לך באותה מידה ואפילו כפול. תרדפו אחרי החלומות שלכם ואל תוותרו עליהם לעולם. אל תפחדו אף פעם ותמיד תבטחו ב-ה׳. הוא יודע בשבילכם הכי טוב ומה שמגיע תמיד יהיה סימן לטובה.

הזוית האישית

הודיה הנכדה המתעדת: החוויה שלנו בהשתתפות בתכנית הקשר הרב דורי מאוד עניינה אותי. זה גרם לי לראות את הדברים יותר ברצינות ולהבין מה קרה בדורות שעברו.

מילון

משרישים
פירוש המילה משרישים זה להעביר במשך דורות כביכול את המסורת ולהטמיע אותה.

ציטוטים

”למדתי שאני צריכה לרדוף אחרי החלומות שלי ולא לוותר עליהם לעולם“

הקשר הרב דורי