מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא כרמית גרין

אני וסבתא שלי כשהיינו בחו"ל
סבתא שלי בגרמניה
סבתא כרמית גרין מספרת את סיפור חייה

שמי כרמית גרין, נולדתי ב-10 בפברואר 1954 בתל אביב, ישראל. הוריי, יעקב וירדנה גרין, הגיעו גם הם מישראל, והטמיעו בי קשר שורשי הדוק למולדתנו ולמנהגנו.

ילדותי

בילדותי גדלתי ברחובות תל אביב התוססים. למדתי בבית ספר מקומי שבו הכרתי חברים לכל החיים שעם חלקם אני בקשר עד עצם היום הזה. אני זוכרת ששיחקתי עם חבריי במשחקי כדור כמו גולות וכדורגל ובמשחקים אחרים כמו מחבואים בשכונתי. בקיץ ביליתי בחוף הים, עם אחיי וחבריי.

שירות צבאי

בגיל 18 כמו כל אזרח במדינת ישראל, גם אליי הגיעה החובה והתגייסתי לצבא ההגנה לישראל. התקופה שלי בצבא הייתה מאתגרת ומתגמלת כאחד, מלאה ברגעים של אחווה והקרבה. השירות במהלך הסכסוכים בישראל הנחיל בי תחושת חוסן ונחישות, ועיצב אותי לאדם שאני היום.

מקצוע ועיסוק

לאחר שסיימתי את השירות הצבאי, פתחתי בקריירה בבנק, ולאחר כמה שנים התפטרתי והתחלתי לעבוד בתור מזכירה בבית חולים אסותא ששם אני עובדת עד היום. נמשכתי להזדמנות לעזור לאנשים ואהבתי את המגע האישי האנושי שנכלל כחלק מהעבודה. מצאתי סיפוק בטיפול באחרים בעת הצורך שלהם, תוך גילום ערכי החמלה והאמפתיה שהוטבעו בי מגיל צעיר.

סיפורו של חפץ – שרשרת היהלומים

החפץ המיוחד העובר במשפחתנו מדור לדור, הוא ירושה אהובה שעברה לדורותינו: שרשרת עדינה מעוטרת באבנים ויהלומים קטנים מנצנצים. לשרשרת הזו יש היסטוריה עשירה. לאחר שנענדה על ידי סבתא רבתא שלי ביום חתונתה, היא העבירה אותה אליי וכיום העברתי אותה לנכדתי תמר. בכל פעם שהיא מועברת הלאה, היא נושא עמה את הסיפורים והזיכרונות של אלה שבאו לפנינו, ומשמשת סמל לקשר ולמורשת המשפחתית המתמשכת שלנו.

הזוית האישית

כרמית: שמחתי לעזור לנכד שלי ולשתף אותו בחיים האישיים שלי וזה תמיד כיף כשמישהו מתעניין בחיים שלך ובמה שאתה עושה.

נעם: אני נהניתי להכין את העבודה וללמוד עוד על החיים של סבתא שלי אף על פי שכבר ביקשתי ממנה לספר לי סיפורים בחייה בעבר.

מילון

טרונצו
סבתא שלי לימדה אותי כינוי בתור בדיחה שהמשמעות של המילה זה טיפש

ציטוטים

”אל תבזבז את הזמן שלך על אנשים שלא שווים אותו“

הקשר הרב דורי