מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא יעל כילדה עצמאית

הקשר הרב דורי בחט"ב קוגל
תיעוד סיפורי ותיקים בחט"ב קוגל
סיפור החיים של סבתי יעל בין פתח תקווה לחולון

שמי עמית יפרח השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי יעל יחזקאל. סבתא יעל נולדה בשנת 1946, בפתח תקווה לבית משפחת טסה.

תקופת הילדות של סבתא יעל בפתח תקווה

לסבתא שלי קוראים יעל, היא נולדה בארץ בעיר בפתח תקווה בשכונת שעריה. סבתא סיפרה שזו הייתה שכונה של תימנים. סבתא למדה בבית ספר עד כיתה ח' בגיל 10 עזבה בית הספר ואת פתח תקווה. סבתא סיפרה שההורים שלה התגרשו והיא אמרה שפעם זה היה נדיר. לאחר הגירושים של הוריה היא עברה  לגור בחולון עם רק עם אימא שלה.

בחולון, לסבתא היו הרבה חברים בשכונה החדשה ומשם גם הכירה את סבא, כבר מגיל 14. הם היו משחקים יחד בקלאס ובגומי ונמצאים הרבה ברחוב. בגיל 11 סבתא שלי נשלחה ע"י אימא שלה לפנימייה, כי היא לא יכלה לטפל בה, המצב  הכלכלי היה קשה וכך נאלצה לעזוב את הבית עד גיל 16.

תקופת גיל ההתבגרות של סבתא

סבתא לא אהבה ללכת לבית ספר ולא לפנימייה, היא סיפרה לי שבכל פעם היא הייתה בורחת מהמסגרת , בגלל שלא היו אבא ואימא שישגיחו עליה. היא התחילה לעבוד בגיל צעיר, סבתא עבדה כנערה בהרבה עבודות: היא עבדה במשק בית וניקיון משרדים, במפעל צעצועים וניילונים ומסמרים, היא עבדה כמטפלת וטיפלה בילדים ואף עבדה כמוכרת בחנויות. עם כל הקשיים סבתא אומרת שהיו לה שנות נעורים טובות, הם היו יוצאים לבלות במועדונים, מטיילים בארץ ויורדים לאילת יחד. למרות הקשיים בבית ולמרות שאימא שלה לא הייתה נמצאת איתה כל הזמן, היא הייתה עצמאית ועבדה והיו לה חברים ואיתם היא יצאה ובילתה. סבתא לא שירתה בצבא, בתקופה בה הגיעה לגיל גיוס, סבא והיא כבר היו חברים כזוג והיו להם תוכניות אחרות, הם יצאו יחד עד שהייתה בגיל 21 שאז הם התחתנו.

תקופת ההיכרות והחתונה עם סבא

כפי שסיפרתי, סבתא וסבא הכירו מגיל 14 בשכונה שגרו. הם היו חברים ביחד שש שנים ואז הם התחתנו. לא היה להם כסף ולא בית, הם התחתנו בסלון של הבית של סבא בחתונה צנועה – עם חברים קרובים ובני משפחה. סבא עבד בתור נגר והוא עובד בתחום זה עד היום. לאחר תקופת נישואים נולד דוד שלי, אלון ומיד אחר כך נולדה אימא שלי מיטל. אחרי כמה שנים של הפסקה נולד דוד שלי ארז. הם גדלו באותה שכונה, בג'סי כהן. זה היה עד שהילדים שלהם היגיעו לגיל בית ספר ואז הם עברו לשכונה אחרת בחולון, כי  שכונת ג'סי כהן היא לא הייתה כל כך טובה לחינוך הילדים. כל מה שהם עשו בחיים שלהם היה בשביל הילדים.

התקופה הנוכחית

אחרי הרבה שנות נישואים משותפות של סבתא וסבא ביחד הם התגרשו. לאחר תקופה סבתא התחתנה מחדש עם אמנון, שאותו הכירה בילדותם והם חידשו את הקשר ומאז הם ביחד. היא חיה חיים טובים היום. סבתא עדין עובדת היום ומטפלת בקשישים. בשעות הפנאי היא אוהבת ללכת לים, לטייל בשוק עם חברות, לבקר את הנכדים. לסבתא יש חמישה נכדים והיום בגיל 67 היא שמחה ומאושרת.

הזוית האישית

עמית יפרח: סבתא שלי היום בגיל 67 ויש לה חמישה נכדים והיא שמחה ומאושרת!

מילון

ג'סי כהן
שכונת ג'סי כהן ממוקמת בגבולה הדרום מערבי של העיר חולון, ניצבת מזרחית לנתיבי איילון ומוקפת במערכת דרכים ראשיות בין מחלף יוספטל למחלף קוממיות לאורך נתיבי איילון, שני המחלפים מובילים לעיר חולון ולבת ים. השכונה תחומה בין רחוב יוספטל מצפון המתפצל ממחלף יוספטל, רחוב אילת ואהרונוביץ ממזרח, ומדרום שדרות משה דיין המתפצלות ממחלף קוממיות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לסבתא יש חמישה נכדים והיום בגיל 67 היא שמחה ומאושרת.“

הקשר הרב דורי