מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא יוליה חודורובסקי – ילדות ללא פלאפונים

הבת מצווה של אדל הלכנו לצילומים.
ההורים שלי צילמו אותי כשהייתי קטנה.
ילדות של משחקים שמקורם אינו במחשב

שמי יוליה חודורובסקי. בתכנית הקשר הרב דורי שבה אני משתתפת השנה, אני מספרת על ילדותי לאדל נכדתי, יחד אנו מעלות את הסיפור אל מאגר המורשת של התכנית.

נולדתי בשנת 1970 ברוסיה בעיר לנינגרד, שם משפחתי לפני נישואיי היה צ'רנובסקי. ילדותי הייתה מלאת חוויות – קשה ושמחה. בילדותי הייתי מלאת חברים וגם בשכונה היו כולם חברים של כולם, לא היה אף אחד לבד. בשעות בית ספר היינו הולכים ומשחקים עם כולם. כל בוקר הייתי קמה ושמחה ללכת לבית ספר ולפגוש את החברים שלי.

כתבתי שנולדתי בלנינגרד, אבל כיום היא מוכרת בשם סנקט פטרבורג: "סנקט פטרבורג (או סנט פטרבורג / סנט פטרסבורג; ברוסית: Санкт-Петербу́рг, בעבר: פטרוגרד, לנינגרד) היא העיר השנייה בגודלה ברוסיה (אחרי מוסקבה). תושבי העיר מכנים אותה בקיצור פטרבורג או פיטר (Питер). העיר שוכנת בצפון-מערב רוסיה, על שפת הים הבלטי, בשפך נהר הנייבה. היא מהווה מרכז תרבותי אירופי חשוב, בעלת מעמד מרכזי כעיר נמל ופתח למסחר עם אירופה." (מתוך ויקיפדיה)

סבתא יוליה כפעוטה

תמונה 1

גם בעלי היה גר בעיר בה גדלתי – לנינגרד, אבל לא הכרנו אחד את השני עוד בשלב הזה. אני זוכרת שהייתי קטנה, הייתי הולכת לשחק עם חברות שלי מתחת לבית. היינו משחקות גומי, קלאס, תופסת ומחבואים. כולם אהבו ממש לשחק איתי כי הייתי ממש טובה בזה.

בשנות ילדותי עדיין לא הייתה קיימת כל הטכנולוגיה של היום, לא היו פלאפונים או מחשבים אישיים, לכן היינו תמיד עסוקות במשהו אחר, החיים היו הרבה יותר פיזיים וגם המצאנו הרבה תעסוקה בכוחות עצמנו.

הזוית האישית

סבתא יוליה: נהניתי מתכנית הקשר הרב דורי, היה ממש כיף לספר לאדל על הילדות שלי והיא נהנתה לשמוע. יחד ראינו עד כמה השתנו הזמנים.

מילון

בֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ
אדם אמור לכבד את הזולת באשר הוא על מנת להסדיר ולהבהיר את החוקים וההתנהגות של הזולת אחד לשני. לדוגמא, אם אדם עזר לקשיש, הוא התנהג בכבוד בין אדם לחברו.

ציטוטים

”אם אתה רוצה להשיג משהו - לך על זה ואל תוותר“

הקשר הרב דורי