מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא טובה וחלומותיה

צילום משפחתו המורחבת של סבא יהודה
סבא יהודה
חלומותיה של סבתא

חלומה של סבתא טובה סמדרי התגשם

שמי איתי, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי טובה סמדרי. סבתא טובה סיפרה לי על סבא יהודה ועל קורות המשפחה.

צילום משפחתו המורחבת של סבא יהודה (הוא מוקף בעיגול)

תמונה 1

סבתא מספרת על הגשמת חלומה:

"בתור נערה הצטרפתי לקורס נוער של מגן דוד אדום בו למדנו את יסודות העזרה הראשונה.

אני רציתי להיות אחות ולמדתי שלוש שנים בבית ספר לאחיות בפנימיה בבית חולים אסותא. היינו שובבים ושובבות כמו כל הילדים והתיחסו אלי כמו אל כל נערה, בשיטת "המקל והגזר" עם הייתי טובה היו נותנים לי גזר, שהייתי רעה נתנו לי מקל. ההורים התייחסו אליי כמו כל הורה בפנימיה.

עבדנו בטיפול החולים ובו בזמן למדנו את החומר המקצועי. אלה היו שלוש שנים קשות, אבל מלאות בחוויות מהטיפולים בחולים. עבדתי בבית חולים מאיר וזהו המקצוע לחיים בו בחרתי – חלומי התגשם".

מסע החיים

לסבתי היו הרבה תחביבים והיא השתתפה בחוגים ובפעילויות רבות היא הייתה חברה בתנועת הנוער "הצופים", בחוג לריקודי עם, כפי שהיא מספרת: "המשכתי להיות בשניהם לפחות יותר משלוש שנים…."

כששאלתי את סבתי על ההתפתחויות הטכנולוגיות מאז ילדותה היא סיפרה: "בתקופתי היה לנו דוד חשמל והיה גם  מקרר. התנור עדיין היה מופעל על נפט. התקשורת הייתה דרך טלפונים ציבורי, למעטים היה קו טלפון בבית. הייתה לנו גם כובסת שבאה פעם בשבוע לכבס את הבגדים".

סבתא סיפרה שהיא וחבריה בשכונה שיחקו בעיקר בחוץ במשחקים: חמש אבנים, קלאס, קפיצה בחבל, קפיצה דלגית, דג מלוח, אמת או חובה, מחבואים, תופסת, סימני דרך ועוד.

תמונה מאלבומה של סבתא (היא מסוממנת בעיגול)

תמונה 2

הזוית האישית

איתי: היה כיף מאוד ללמוד על סבא והיה לסבתא כיף מאוד ללמד אותי.

מילון

אסותא
אסותא מרכזים רפואיים בע"מ היא חברה בבעלות מכבי שירותי בריאות, המנהלת ארבעה בתי חולים פרטיים בתל אביב, בראשון לציון, בחיפה ובבאר שבע, בית חולים ציבורי באשדוד, וארבעה מרכזים רפואיים – בירושלים, בדרך השלום שבתל אביב, באשדוד וברעננה, ובהם בין השאר, מכוני דימות, מרכזים לבריאות האישה, מכוני גסטרו ומרפאות מומחים. ראשיתה של החברה בבית חולים פרטי בשם "אסותא", שנוסד בשנת 1934 בתל אביב. החברה מספקת גם שירותי רפואה פרטית בתשלום. בית החולים המרכזי של החברה נמצא באזור תעשייה עבר הירקון בתל אביב. יו"ר אסותא מרכזים רפואיים הוא פרופ' יהושע שמר ומנכ"ל אסותא הוא גידי לשץ. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כיף לעבור על סיפורי הדורות במשפחה“

הקשר הרב דורי