מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא חנה גולן – אני מאושרת שזו משפחתי

פעילות כללית במסגרת התכנית
חתונתה של סבתא חנה
ילדותה של חנה-דבורה-אתי גולן

שמי חנה גולן, סבתא של יהלי תמיר, עמה אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ויחד פעלנו למען כתיבת סיפור ילדותי. סיפור חיי מתחיל בעיר הולדתי, חיפה בתאריך 9.3.1950 בבית החולים ליולדות "מולדה" להורים שלמה ולאה ניסטל. שמי המלא הוא חנה-אתי-דבורה, דבורה ע"ש אמו של אבי שלמה ז"ל ואתי ע"ש סבתי חיה ז"ל. יש לי אח אחד בשם משה הגר בחיפה עד היום.

בנעוריי רכשתי השכלה במספר בתי ספר באופן הבא: עד גיל 11 גרתי בתל חנן ולמדתי בביה"ס הממלכתי דתי "בית יהושע", מגיל 11 עד 14 גרתי בקריית עמל (טבעון) והתחנכתי בבי"ס מקצועי (ספורט, אופנה ודרמה). בגיל 14 חזרתי לתל-חנן ולמדתי בבי"ס יל"ג אופנה. במהלך ילדותי חבריי ואני נהגנו לשחק במספר משחקים שאהבנו מאוד בתקופתנו כגון: קלאס, משחקי חבל, חמש אבנים, חמש מקלות, תופסת, מחבואים, טלפון שבור, מחניים ועוד.. בילדותי חוויתי מספר הערות מאנשים האומרות שאני מזכירה להם מישהי אך אחת ההערות שהייתי נקלעת אליהן הכי הרבה הייתה כי אני דומה לשחקנית קולנוע היילי מילס ולכן קראו לי בשמה כשם כינוי.

בצעירותי חיבבתי את תחום הספורט וההדרכה, מה שהוביל לעיסוקיי הרבים בספורט בכלל ובהתעמלות קרקע בפרט – בנבחרת הספורט של מכבי חיפה (תחת המאמנת נילי ואח"כ מיכה), ופעילותי בתנועת הנוער "הנוער העובד והלומד" בקן נשר כחניכה וכמדריכה. בבגרותי הדרכתי ספורט ילדים ונוער בכיתות ז'-י"א.

ההיכרות ביני לבין גרושי הייתה בתקופת היותי מדריכת התעמלות. בגיל 19 התחתנתי עם גרושי סמי ובשל כך לא שירתי בצה"ל. סמי ואני נישאנו באולמי "לב הדר" בחיפה. בעת זו בחיי גרתי בתל חנן. בשנת 1982 התגרשתי מבעלי לשעבר סמי.

בתאריך 16.9.1970 נולד בני הבכור, יוסי, ובתאריך ה- 29.12.1973 נולדה בתי, סיגל. כאשר ילדיי נולדו, חשתי באושר עילאי. לידת הילדים מילאה לי את החיים באהבה. אני זוכרת  את ההרגשה באותו הזמן שכיף לי לקום כל בוקר לצלילי ורעשי התינוק, הרגשתי מחויבות ואחריות כלפי ילדיי.

עבדתי במספר עבודות: כמדריכת חוגי התעמלות מכשירים וקרקע, בחברת כיתן, בחברת אלביט אלקטרוניקה (שסיפקה רכיבים אלקטרוניים למספר חברות כולל בזק). שימשתי כבית אומנה לשני אחים ממשפחת מצוקה וכמו כן עבדתי בטיפול בילדים אצל משפחה בכרמל (בעלים של חברת צעצועים).

בשנת 1995 עברתי לשכונת גני-אביב, מספר שנים אחר כך לראשון לציון וכיום אני גרה באם המושבות בפתח-תקווה.

מחשבות על המשפחה הגרעינית והמורחבת

אני מאושרת שזוהי משפחתי. משפחה איכותית. יש לי ילדים מוכשרים ומשכילים, שהם גאווה לכל משפחה. מחונכים, עוזרים לזולת בעת צרה ואכפתיים. הייתה לי אימא מדהימה ז"ל, שנפטרה לפני כחצי שנה, נעזרתי בה והיא הייתה מוכנה לעזור לכל אדם. יש לי אח לתפארת מדינת ישראל שאליו אני מחוברת ונכדים מקסימים, מוכשרים ומשכילים מאוד. אבי ז"ל היה אדם מקסים, חכם מאוד, שופע בטוב לב. אני שמחה שזכיתי באבא כזה, למרות שכבר 40 שנה הוא לא איתי (מאחר שנפטר) – אני גאה ומאושרת שהוא היה אבא שלי.

הזוית האישית

סבתא חנה: מבחינתי זו הייתה חוויה מהנה, מדהימה, מגבשת וחד פעמית של זמן איכות עם נכדתי הקשובה והמקסימה בה ישבנו ולמדנו כל אחת דברים חדשים ומיומנויות חדשות האחת על השנייה.

יהלי הנכדה המתעדת: הופלאתי לראות כמה תכנית בית ספרית יכולה לאחד וללמד כל צד מהמשתתפים בה תכונות ודברים חדשים על עצמו ועל הצד השני. חשוב לי לציין שבהתחלה לא הייתי בטוחה מה יהיו תוצאות התכנית ואלו דברים הוא כבר יכול לשפר, אך הופתעתי לגלות עד כמה המיזם הזה חשוב וחיוני וכמה הוא יכול לחזק, ללמד ולגלות לנו תכונות חדשות על עצמנו.

מילון

נו שוין
שיהיה, נו בסדר

תל חנן
תל חָנָן היא שכונה בעיר נשר. ראשוני תושביה היו מקרב עולים חדשים שהשתכנו בבתי הכפר הערבי בלד א-שיח', לאחר שנכבש על ידי כוחות ההגנה ב-24 באפריל 1948 ותושביו התפנו. השכונה נקראת על שמו של לוחם החי"ש מפקד פלוגה בגדוד 21 בחטיבת כרמלי חנן זלינגר אשר נהרג ב-1 בינואר 1948 בפעולת תגמול של ההגנה כנגד הכפרים בלד א-שיח' וחוואסה, שרבים מהשותפים לטבח בתי הזיקוק, התגוררו בהם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מאושרת שזוהי משפחתי, יש לי ילדים מוכשרים ומשכילים, שהם גאווה לכל משפחה: מחונכים, עוזרים לזולת בעת צרה ואכפתיים“

הקשר הרב דורי