מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא חיה קרן מורה לחיים

סבתא ואני ביחד במוזאון אנו
רעות וסבתא חיה
סיפורה של סבתא חיה, המורה לביולוגיה

שמי רעות מאור, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי, חיה קרן.

סבתא חיה, נולדה בארץ, בחיפה בתאריך 21.1.1949. סבתא שלי נקראה בשם חיה על סבתא שלה. ילדותה עברה עליה בחיפה. היא ולמדה בבית ספר אליאנס שנמצא בשכונת הדר שבחיפה, בתיכון היא למדה בעירוני א'.

סבתא סיפרה לי שבילדותה, כשהיא הייתה קטנה, היא אהבה לשחק במשחקי קופסא כמו מונופול, קלפים, מלחמה. ובחצר שיחקו בחבל והם מאוד אהבו את משחק המחניים. לסבתי היו חברות מבית הספר. היא נשארה בקשר עם אותה חברה שלמדה איתה בכיתה ג'. עד היום הן עדיין נפגשות לפעמים.

מתקופת לימודיה בתיכון, בכיתה ט', סבתא סיפרה שהיה לה מורה שהיא מאוד העריכה. המורה הזאת הייתה המורה לביולוגיה. בעקבות אותה מורה, סבתא שלי, כשבגרה, המשיכה ללמוד את אותו מקצוע והפכה למורה – מורה לביולוגיה. אותה מורה שלימדה את סבתא הפכה לימים למנהלת של המכון לביולוגיה.

בתקופת הבגרות סבתא שלי הייתה מאוד פעילה, היא עשתה הרבה דברים: היא ניגנה בפסנתר וביקרה בקונצרטים. בנוסף הייתה חברה בתנועת "הנוער העובד". היא סיפרה שהיא מאוד אהבה גם לסרוג. היא אהבה ללכת לסרטים עם החבורה שלה והם היו נפגשים הרבה, יוצאים יחד לאכול פלאפל. הם גם אהבו לטייל ולטפס על הרים.

אחרי שסבתא שלי סיימה לימודיה בבית הספר התיכון, היא המשיכה בלימודי הוראה וכשהגיעה זמנה להתגייס היו צריכים מורות חיילות. כשהגיע מועד הגיוס, דחו אותו שוב ושוב, בינתיים סבתא פגשה את סבא שלי והם כבר החליטו להתחתן. סבתא שלי התחתנה עם סבא שלי ולא מגייסים לצבא בנות שכבר התחתנו, כך שבסוף סבתא שלי לא הספיקה להתגייס.

סבתא שלי סיימה את לימודי ההוראה וכמורה היא לימדה בחטיבת הביניים את מקצועות הפיזיקה והמתמטיקה. את סבא כמו שסיפרתי הכירה במהלך לימודיה. הם נפגשו במועדון הסטודנטים בכרמל.

הדברים שסבתא אהבה בילדותה מלווים אותה גם היום. היא עדיין מאוד אוהבת לשמוע מוזיקה קלאסית, ובעבר היא גם ניגנה. היא אוהבת לקרוא וללכת לשיעורי התעמלות. היא וסבא נהגו באופן קבוע לבקר בתיאטרון, אבל הם עושים את זה פחות היום, מאז פרוץ מגפת הקורונה. הם גם נהגו ואהבו ללכת לערבי שירה בציבור, וגם את זה עושים פחות היום. הם כמובן ממשיכים לפגוש את חבריהם, והם אוהבים להזמין אליהם את החברים.

משפחה מגובשת

אנו מרבים להפגש, בימי הולדת כל המשפחה נפגשת וחוגגת יחד. אנחנו משחקים ומדברים ולפעמים מישהו מביא איזה עוגות או עוגיות. כשיש יום הולדת עגול לבוגרים, אז אנחנו נוהגים במשפחה ללכת יחד לאיזו מסעדה או מארגנים טיול משפחתי וחוגגים שם ביחד.

 סבתא ואני

תמונה 1

 

 

 

 

הזוית האישית

רעות: החוויה שלי הייתה טובה מאוד נהניתי ללמוד עוד על סבתא וחבל שזה נגמר.

מילון

הנוער העובד
הנוער העובד היא תנועת נוער שהוקמה ב-17 באוקטובר 1924, י"ט בתשרי תרפ"ה, בארץ ישראל על ידי בני נוער עובדים שהתאגדו במטרה להגן על עבודתם ועל זכויותיהם. הנוער העובד היא תנועת בת של הסתדרות העובדים הכללית בארץ ישראל, וחלק מתנועת העבודה. בשנת 1959 התאחדה תנועת הנוער העובד עם התנועה המאוחדת וביחד הן נקראות הנוער העובד והלומד. הנוער העובד היווה את החלק הדומיננטי בתנועה המאוחדת ועל כן הנוער העובד והלומד נחשב המשך ישיר שלו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין אושר יותר גדול מנכדים - נכדים מביאים המון שמחה ואמון אושר“

הקשר הרב דורי