מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כאן נולדתי, בכפר ברוך – נילי קרנט

יותם וסבתא בכיתה
סבתא נילי עם סבא דוד והווספה
חברים כל החיים - סבתא נילי וסבא דוד

שמי נילי קרנט, נולדתי בכפר ברוך בתאריך 19.12.1948 בעיצומה של מלחמת העצמאות – אני הילדה הראשונה שנולדה בכפר לאחר הכרזת העצמאות.

ההורים של אמי, סבתא וסבא שלי, עלו מקווקז בשנת 1924 והגיעו לכפר ברוך עם יסוד המושב. שורשינו בכפר ברוך נטועים עמוק, לא רק אני – גם  אמי חווה נולדה בכפר ברוך בשנת 1928. אבי, יעקב, נולד בפולין בשנת 1927 ועלה עם הוריו לארץ בשנת 1940. הוריי הכירו ביסוד המעלה במסגרת עליית הנוער. הם החליטו להינשא וגם לגור במושב כפר ברוך.

מקימים משפחה

בעלי, סבא דוד, עלה עם הוריו מפולין בשנת 1950. תחילה גרו במעברה, וכשדוד היה בן 3 עברו לגור בכפר ברוך. דוד ואני גדלנו יחד בגן. היו מעט ילדים ולכן למדנו רק גילאי א'-ג'. בהמשך עברנו ללמוד בבית הספר היסודי בנהלל.

למדנו בבית הספר החקלאי בנהלל. אחרי כיתה י' דוד יצא ללימודים טכניים בבית הספר הטכני של חיל האוויר. אני המשכתי ללימודי הוראה בבית ספר למדרש נהלל.

דוד ואני היינו חברים מגיל 13. לדוד הייתה וספה מגיל 16. היינו נוסעים ומטיילים בכל העמק ובמיוחד בין השדות של כפר ברוך ואגם כפר ברוך, שם בילינו הרבה.

אחרי נישואינו גרנו 15 שנים בבסיסים שונים של חיל האוויר. בעלי שירת בצבא במשך 25 שנים. אני תמיד עבדתי בהוראה. פרשתי אחרי 34 שנות הוראה.

כפר ברוך – כאן נולדתי, כאן נולדו לי ילדיי, עשרה נכדים ונינה. בנינו לנו את החיים היפים בכפר ברוך. כיום אנחנו נהנים מפרי עמלנו, מארחים כל ערב שבת את כל השבט, וכולם – מאושרים. אני מאחלת לנו שתמיד נזכה לנחת מכל הסובב אותנו.

הזוית האישית

סבתא נילי: למרות ותק של עשרות שנים בחינוך, זו פעם ראשונה שאני משתתפת בתכנית והחוויה הייתה מעצימה. המתנתי ממש בכיליון עיניים למפגשים, נהניתי לעבוד עם הנכד שלי ולראות את העשייה והמעורבות של הילדים בכיתה.

הנכד יותם: היה לי כיף עם סבתא, לסבתא יש הרבה סיפורים והיא זוכרת הכל. המפגשים בכיתה היו שמחים וכולם שיתפו פעולה.

מילון

מעברה
אזור מגורים ארעי אותו הקימה המדינה לשכן עולים בגלל מצוקת דיור.

וֶסְפָּה
וֶסְפָּה (באיטלקית: Vespa - צרעה) הוא שם המותג של משפחת קטנועים המיוצרת על ידי חברת פיאג'ו האיטלקית. דגם הווספה הראשון הוצג בשנת 1946 וכלל חידושים מהפכניים רבים שהפכו אותו באופן מעשי למייסד ענף הקטנועים, אף על פי שדגם בעל דמיון לקטנוע הוצג מספר שנים לפני כן בארצות הברית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הגעתי למפגשים בשמחה וגם בבית המשיכו שיחות מעניינות סביב התכנית“

הקשר הרב דורי