מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא זה רק סבתא?

סבתא ואני מדליקים נרות חנוכה
סבתא בעברה
המחנך כמנהיג

שמי עידו, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מביא סיפור מהחיים של סבתא שלי, שרה סלע, אשר משתתפת בתכנית יחד איתי.

גיליתי במהלך התכנית שסבתא שרה הייתה מורה ומחנכת לילדים בגילי. היא שיתפה אותי באהבתה וקרבתה אל התלמידים. הדבר החשוב בעיניה זה לחנך ולהראות את הדרך הנכונה לתלמידים.

המשכתי והתעניינתי, שאלתי אותה אם צריך ללמוד בשביל להיות מורה. והיא ענתה לי שצריך אישיות מתאימה וצריך ללמוד בשביל התפקיד הזה. אז שאלתי אותה אם יש לה עוד משהו לספר לי על המקצוע, והיא סיפרה לי שהיא השפיעה במיוחד על חמש כיתות. היא גם אמרה לי שלהיות מורה זה תפקיד קשה, ובנוסף סיכמה שהתפקיד מילא אותה בתחושת עניין וסיפוק, היא אהבה לעזור לילדים שמתקשים בלימודים.

עוד שאלתי אותה: "האם מישהו השפיע עלייך?"

היא ענתה לי שהמורה שליוותה אותה בתחילת הדרך השפיעה עליה. היא התייחסה לילדים כמו הילדים הפרטיים שלה. היא הייתה נשארת אחרי הלימודים כדי לעזור לילדים שמתקשים.

"את חושבת שהיא עשתה את התפקיד הזה טוב?", שאלתי. כן, ענתה סבתא, היא עשתה את התפקיד טוב מאוד.

לסיכום שאלתי: "האם היית רוצה שגם אני אהיה בתפקיד הזה יום אחד?" על כך ענתה לי סבתא: "לא אני לא רוצה. אני רוצה שכל ילד יעשה מה שטוב לו מבחירתו שלו."

הזוית האישית

עידו הנכד המתעד: נהניתי מהתכנית, עניין אותי במיוחד לגלות שלסבתא יש והיו תפקידים אחרים בחיים של אנשים שהם לא אנחנו. אני גאה בה ושמח שהיא נהנתה בתפקידה כמחנכת ומורה, אני מקווה שהתלמידים שלה אהבו אותה בחזרה.

מילון

מורה
מורה הוא אדם העוסק בהוראה. המורה אחראי על הלמידה של תלמידיו כחלק מתהליך החינוך. לרוב, המורה מועסק במסגרת כיתה של בית ספר השייך לחינוך פורמלי. מידת האחריות של המורה לחינוך הדור הצעיר משתנה מחברה לחברה ומתקופה לתקופה. אופי התייחסותו של מורה לכל תלמיד, וטכניקת הלימוד שהוא מיישם על תלמידיו השונים, הם משתנים לא קבועים, המושפעים מאישיות המורה, השקפת עולמו החינוכית, סביבת הלימוד, הרקע החינוכי והחברתי של התלמידים, מטרות הלמידה של המורה והתלמיד, ודרישות המערכת החינוכית שבה המורה נמצא. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא סיפרה לי שהיא הייתה מורה לילדים בגילי, סבתא היא לא רק סבתא! “

הקשר הרב דורי