מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא דניאלה עלתה ממרוקו לישראל

זאת סבתא שלי בביתה
בית סיפרי בו מתקיימת התוכנית
ילדים זו שמחה ונכדים עוד יותר

שמי שחר דיין השתתפתי השנה בתוכנית הקשר הרב דורי, בחרתי לשתף את הסיפור של סבתא שלי דניאלה חלפון. בחרתי להציג את הסיפור חייה של סבתא דניאלה, כי סבתא שלי היא דמות משמעותית בחיים שלי.

לסבתא שלי קוראים דניאלה חלפון. סבתא שלי נולדה במרוקו בשנת 1962, היום היא בת 61 , יש לי סבתא צעירה גם בגילה וגם ברוחה. יש לה רוח צעירה וברוך ה׳ היא בריאה.

תאריך הלידה המדויק של של סבתא שלי לא ידוע, משום שבזמן העלייה לארץ ישראל נהגו להוסיף שנים או להוריד ולכן אין תאריך לידה מדויק לסבתא. למרות שלסבתא אין תאריך לידה מדויק, היא החליטה לבחור לעמה תאריך קבוע ולחגוג את יום הולדתה. התאריך הקבוע שבו אנו חוגגים לסבתא את יום הולדתה הוא בשביעי בינואר בכל שנה.

ההיכרות של סבתא דניאלה עם סבא

בגיל 18 סבתא הכירה את סבא אילן והם התחתנו בשנת 1980, מאז הם כבר 43 שנה ביחד. סבתא סיפרה לי שבאותה התקופה היא הייתה חיילת, היא התגייסה והחלה את השירות הצבאי, גם סבא היה חייל כשהם נפגשו. הם הכירו בכיכר עצמאות שבנתניה, תוך כדי בילויי. הם היו חברים תקופה קצרה וכשהייתה בת 18 וחצי הם התחתנו. סבתא סיפרה לי שבתקופה ההיא היו מתחתנים בגיל צעיר יותר מאשר היום. בעקבות נישואיה לסבא היא קיבלה שחרור מוקדם מהצבא.

משפחה מורחבת – ילדים זה שמחה

לסבתא דניאלה ולסבא נולדו במהלך השנים שישה ילדים. בתם הבכורה היא אימא שלי. אימא שלי כבר בת 42 . שלושת הילדים הבוגרים של סבתא דניאלה כבר נשואים ומהם יש לה נכדים: מבתה הבכורה, אימא שלי, יש לה שלושה נכדים. מהבן השני יש לה שישה נכדים, ומבתה השלישית יש לה עוד חמישה נכדים.

 סבתי הצעירה ברוחה

תמונה 1

סבתי נראית נפלא ואינה רואה את עצמה זקנה או מבוגרת, היא תמיד מחייכת וצוחקת. היא סבתא נהדרת שאוהבת לארח ומתפקדת כמו בחורה צעירה. ונהנית מארבעה עשר נכדיה.

הזוית האישית

שחר: לי היה ממש כיף עם סבתא והתלהבתי מאוד מהסיפורים שהיא סיפרה לי על מה שהיא עברה. גיליתי עליה דברים חדשים וזה פשוט היה כיף.

סבתא דניאלה: לי היה מאוד מהנה לעשות עם הנכדה שלי את העבודה וגם מאוד שמחה לשתף אתכם בסיפור העבר שלי והיה מאוד כיף להיות ביחד וזה מאוד גיבש בינינו את הקשר.

מילון

ככר העצמאות נתניה
כיכר העצמאות היא הכיכר המרכזית של העיר נתניה. בינואר 1935 הוכרז על קריאת הרחבה המרכזית בעיר נתניה, שליד בית המוסדות שכללה את משרדי המועצה, לכבודו של הנציב העליון הבריטי ארתור ווקופ כאות הוקרה על סיועו בסלילת כבישים וייבוש הביצה ליד נתניה. הרחבה מוקמה ממזרח לגן שהוקם בעיר. בחנוכת הגן נכח הנציב העליון ווקופ. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ד“

הקשר הרב דורי