מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא דינה הצנחנית

סבתא ואני אצלנו בבית
ציור שמן של סבתא שלי משנת 1956, גיל 3
איך לא לפחד

שמי דינה רפפורט, נולדתי בחיפה בשנת 1953 לשנקה וליונל אלפסה. אימא שלי הייתה מנהלת חדר המיון של בית חולים הלל יפה בחדרה, ואבא עבד כמהנדס במספר חברות מובילות בישראל. עד שנת 1966 גרנו בחדרה בגלל העבודות של ההורים שלי ולאחר מכן עברנו לכפר שמריהו.

בשנת 1968 אבי נהרג בתאונת דרכים ובעקבות כך חזרנו להתגורר בחדרה עד שנת 1973. לאחר מכן חזרנו להתגורר בכפר שמריהו שם אמי התגוררה עד שנפטרה בשנת 2020.

סבתא מקפלת מצנחים – וצנחנית

בשנת 1971 התגייסתי לצבא ושירתי כמקפלת מצנחים בבית ספר לצניחה בתל נוף. תפקיד זה היה בהתנדבות. במסגרת התפקיד קיבלנו צ'ופר לצנוח יחד עם לוחמים. בכל הצניחות קפצתי ראשונה כי כולם פחדו לצנוח ראשונים חוץ ממני, כולל צניחה בלילה. אני חייבת לציין שעבורי, לצנוח זו הייתה חווית חיים.

כשחגגתי את יום ההולדת ה-60 שלי, שני בניי קנו לי מתנה – צניחה חופשית – וצנחנו שלושתנו ביחד מגובה של 4 ק"מ. ביום העצמאות של 1973, התכוננו לצנוח לים ביחד עם לוחמי סיירת הצנחנים במסגרת מפגן צניחה, אבל ברגע האחרון לוחמי הסיירת החליטו שהם לא רוצים לצנוח עם בנות ולכן הורידו אותנו מהמטוס.

תמונה 1

חפץ מיוחד העובר במשפחה הוא צמיד זהב, נוצר בבולגריה בסוף המאה ה-19. הצמיד עשוי מזהב ומעוצב בצורת נחש. הוא נמצא ברשות אמי כיום.

אימא שלי קיבלה את הצמיד מתנה מאימא של אבא שלי כמתנת אירוסין, אני קיבלתי את הצמיד מאימא שלי, וכך יעבור הצמיד הלאה בין בנות המשפחה.

הצמיד שעובר במשפחה

תמונה 2

הזוית האישית

דינה: אני מאחלת ליואב בריאות שלמה, שמחה בלב, הצלחה בכל דרכיו ושאיפותיו ושיראה הרבה אליפויות של מכבי תל אביב בכדורגל.

מילון

פסנסיה
סבלנות בספרדית

מקפלות המצנחים
מקפלות המצנחים או מאחזקות המצנחים בצה"ל הן חיילות (וגם חיילים) המשרתות תחת מרכז הטסה והכשרות מיוחדות, הממונה על מלאכת קיפול ותחזוקת המצנחים. קיפול מצנחים הוא משימה תובענית וקפדנית. בריתמת צניחה קיימים שני מצנחים, ראשי ורזרבי. את המצנח הראשי יכול לקפל צנחן מוסמך או מקפל מצנחים מוסמך. את המצנח הרזרבי יכול לקפל רק מקפל מצנחים המוסמך לקיפול מצנחים רזרביים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד צריך לקחת אחריות על המעשים של עצמינו ולעשות כל דבר בלב שלם “

הקשר הרב דורי