מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא דורית עקיבא מהולנד

סלפי בבית הספר
המעיל שעובר מדור לדור
הסיפור של סבתא דורית עקיבא

שמי תמר וקנין ואני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי דורית. סבתא שלי דורית עקיבא נולדה בהולנד ועלתה לארץ בשנת 1954. היא הייתה בגיל שנתיים כשעלתה עם משפחתה.

היום סבתא שלי בת 67. סבתא לא זוכרת את העלייה וההתאקלמות  בארץ כי היא הייתה קטנה, אבל ממה שסיפרו לה כנראה הייתה התאקלמות טובה, כי היא עדיין נמצאת בארץ.

לסבתי יש תחביבים  היא בעיקר אוהבת לבשל וגם לרקוד. החגים האהובים עלייה הם ראש השנה, סוכות ופסח. חגים אלה אהובים במיוחד, מכיוון שכל המשפחה המורחבת נפגשת וחוגגת יחדיו.

כיצד סבתא פגשה את סבא?

סבתא מספרת כי היא שירתה בצבא בחיב"ה – חיילות בשירות המשטרה. השירות היה קצר, רק שלושה חודשים כי היא התחתנה.

האירוע המרגש והמשמעותי שקרה לסבתא שלי זו החתונה. סבתא פגשה את בעלה, סבא שלי, כשהייתה בגיל 16. הם נפגשו במועדון הקהילתי בטבעון ומאז ועד היום הם יחדיו. סבתא מספרת שזה הרגע הכי מאושר בחייה כשהכירה את סבא במועדון הקהילתי ובעצם מאז לא נפרדו דרכהם. זהו גם העשור המשמעותי ביותר עבורה, עשור  שנות השבעים שבו היא התחתנה ובו נולדו ילדייה.

חפץ שעובר מדור לדור – המעיל של סבתא מגיל שנה

סבתא אתי מספרת: "החפץ היקר לי, הוא מעיל שלבשתי בערך בגיל שנה. הוא נשמר אצל אמא שלי שהעבירה לי. אמא של תמר, רונית, לבשה אותו גם בערך בגיל שנה וגם אחות של תמר, מאי, לבשה אותו. היום הוא שמור אצלי ונראה מה יעלה בגורלו.

המעיל שעובר מדור לדור במשפחה

תמונה 1

הזוית האישית

תמר וקנין: שמחתי לשמוע את הסיפור של סבתא, חיכיתי למפגשים איתה בשביל להמשיך לתעד את הסיפור שלה.

מילון

תעריכו את מה שיש לכם
לדעת להעריך את הדברים בחיים

חיב"ה
חיילות בשירות המשטרה

ציטוטים

”מי שלא מרים אגורה לא שווה אגורה“

הקשר הרב דורי