מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ג'ני גולשת בשלג מוסקבה

סבתא ג'ני עם הנכד עומר
סבתא ג'ני בילדותה
חווית ילדות ועמידה באתגר - גלישה בעמידה

שמי ג'ני ואני מתעדת את סיפורי עם נכדי עומר בתכנית הקשר הרב דורי.

נולדתי במוסקבה, עיר הבירה של רוסיה. במוסקבה מתחיל לרדת שלג בחודש אוקטובר וממשיך להיות מושלג וקר בדרך כלל עד חודש אפריל בשנה. אני נולדתי בשיא החורף, בינואר 1952. אני זוכרת שתמיד את ימיי ההולדת שלי חגגתי כשהיה נוף מושלג. יצאנו לחצר זרקנו כדורי שלג וגם נהנינו להחליק על הקרח הלבן. ברוסיה נהוג שילדים יוצאים ולומדים להחליק על הקרח כבר מגיל גן, וכשהם גדלים אז משתפרים בהחלקה. עוד משהו שהיינו עושים בשלג, היה לגלוש במגלשת שלג. אני ידעתי לגלוש בישיבה וביום הולדת 10 החלטתי ללמוד לגלוש בעמידה, כמו הגדולים וכמו כמה בנים שראיתי שעשו זאת.

התחלתי להתאמן בחושך, בלי שאף אחד ראה, ככה הרגשתי יותר בנוח. התחלתי את האימונים בישיבה עד שהרגשתי בטוחה יותר בעצמי ועברתי לעמידה. כך גלשתי עשרות פעמים, ואז מה שקרה – מתוך עייפות רבה נפלתי וקיבלתי מכה בראש! מאוד נבהלתי אך הצלחתי להגיע לביתי, למרות הנפילה הקשה… אך זה לא עצר אותי ולאחר שנחתי בבית חזרתי להתאמן ולהמשיך לגלוש והייתי מאוד מרוצה ומסופקת שהצלחתי לעמוד במטרה שלי, לגלוש בעמידה!

הזוית האישית

עומר הנכד המתעד: היה לי מעניין ללמוד את סיפורה של סבתא ולתעד את אחת מהחוויות שלה בתכנית הקשר הרב דורי. למדתי מהסיפור של סבתא שלא צריך לוותר על משהו שאתה רוצה להשיג, גם אם קשה – אפשר להצליח!

מילון

מוסקבה
בירת רוסיה, עיר בעלת מעמד פדרלי, המרכז המינהלי של המחוז הפדרלי המרכזי ומרכז מחוז מוסקבה שאינה כלולה בו, העיר הגדולה ביותר ברוסיה והסובייקט הכי גדול שלה. נכון לשנת 2021, מתגוררים בה 13,010,112 תושבים, והיא העיר המאוכלסת ביותר באירופה.

ציטוטים

”אני זוכרת שתמיד את ימי ההולדת שלי חגגתי כשהיה נוף מושלג“

”חזרתי להתאמן ולהמשיך לגלוש והייתי מאוד מרוצה ומסופקת שהצלחתי לעמוד במטרה שלי, לגלוש בעמידה!“

הקשר הרב דורי