מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ג'ורג'י

ביום הולדתי מגיל 11
סבתא ביום נישואיה
סיפור החיים של אתי ג'ורג'י

לכל אחד יש אדם מיוחד שאליו הוא קרוב. סבתא שלי היא אישה מיוחדת, חכמה, אוהבת ועם סיפור חיים מיוחד. היא נולדה במרוקו. לסבתא היו שמונה אחים, והיא האחות אחת לפני האחרונה.

היא נישאה לסבי עזרא בגיל 24 וכשהיא הייתה בת 25 נולד הבן הראשון (עמיר), לאחר שנה בגיל 26 נולדה אדוה, ולאחר כמעט שלוש שנים נולדה ענת, ולאחר ארבע וחצי שנים נולדה שרון (אימא שלי).

 

לסבתא וסבא שלי היה חשוב להעביר מסר לילדיהם, להיות חרוצים, אחים דואגים ואוהבים אחד לשני, תלמידים טובים ואנשים טובים ואכפתיים.

את כל המורשת הזאת היה חשוב לה להעביר לנו, כי סבתא שלי מאוד אהבה ללכת לבית ספר, היא מאוד אהבה ללמוד. היא אהבה את רוב המקצועות בבית הספר, אבל המקצוע שהיא הכי אהבה היה מתמטיקה. בנוסף לכך סבתא שלי מאוד אהבה גם את ההפסקות בבית הספר, היא וחבריה אהבו לשחק ביחד קלאס, מחבואים, תופסת ועוד…

כשסבתא שלי החלה את הקריירה המקצועית שלה היא עבדה במרוקו בדואר המרכזי וכשעלתה לארץ סבתא שלי עבדה בחברת איפור בשם "רבלון" ואחר כך עבדה בתעשייה אוירית כמנהלת מחלקה של המרכזייה. היא ניהלה בחריצות עובדות ואת כל תחום התקשורת בארגון.

סבא וסבתא שלי שניהם היו אנשים שאהבו את מקום עבודתם. סבא היה רב חובל בנמל אשדוד. סבתא שלי התחתנה עם סבא שלי בשנת בשנת 1964 כשהיא הייתה בת 24 סבא שלי היה בן 28. סבא שלי וסבתא שלי הפכו לזוג בתקופה שאשדוד הייתה קטנה וכולם הכירו אחד את השני. היה איזה בחור שרצה לצאת איתה אז היא ביקשה מסבא שלי שידבר איתו ויוריד אותו מהסיפור ומשם הם הפכו לידידים טובים ואז הפכו לזוג. אחרי שהם יצאו כמה חודשים הם החליטו שהם רוצים להתחתן וסבא שלי קנה טבעת והם קבעו תאריך והתחתנו. אני מצטטת את סבתא שלי: "בזמנו לא היה המון דרמה על החתונה הכרנו כמה חודשים והתחתנו".

  סבתא ביום נישואיה

תמונה 1

היות וסבתא שלי עלתה ממרוקו בגיל מאוחר, היא לא התגייסה. אבל היות והיא אהבה את המדינה היה חשוב לה שילידה ישרתו שירות משמעותי ולכן שלושה מארבעת ילדיה היו קצינים.

סבא שלי היה בגדנ"ע כנער בן 13 ולאחר מכן בפלמ"ח והשתתף במלחמת ששת הימים כנהג אמבולנס. שניהם היו ציונים המחוברים למדינה.

עד היום סבתא שלי מתעדכנת בחדשות ותמיד יוצאת להצביע בבחירות ואפילו יוצאת להפגנות בגיל 83.

אז תהיו אנשים טובים ואכפתיים אחד לשני ולעצמכם.

הזוית האישית

רומי: היה לי כיף לעשות את העבודה הזאת במהלך השנה, התחברתי לסבתא שלי יותר ולמדתי יותר עליה ועל המשפחה

מילון

דורי
קשור לדּוֹר מסויים

ציטוטים

”אם תרצו אין זו אגדה“

הקשר הרב דורי