מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא גאולה מסיקה הייתה טבחית מקצועית

לינוי וסבתא, 2012
לינוי וסבתא, 2012
סבתא גם אופה וגם רוכבת על סוסים

שמי לינוי מסיקה ובחרתי בדמות של סבתא שלי, ששמה גאולה מסיקה, כדמות שאתאר ואתעד את סיפור חייה. בחרתי בסבתא שלי משום שאני רוצה לדעת עליה עוד, ולהכיר את סיפור חייה מקרוב. לסבתא יש סיפור חיים מעניין והרבה מה לספר לי לתיעוד זה.

ילדות

סבתא שלי הייתה מגיל מאוד קטן ידעה לבשל, לסדר, לנקות, והייתה עוזרת לאימא שלה רוב הזמן, משום שהייתה חולה ולא יכלה לעשות את מטלות הבית בעצמה. אימא של סבתא שלי נפטרה ממחלה כשסבתא שלי הייתה בת 15.

סבתי נולדה בפרדסיה ושם גדלה עד גיל 7, בגיל 7 עברה מקום, מאז שעברה עד היום מתגוררת שם. סבתא שלי הייתה מאוד אחראית, כך שתמיד שמרה על הילדים, עשתה הרבה דברים עבור אחיה ועזרה להם כשהיו צריכים, כי אימא נפטרה.

התחביבים של סבתא שלי

סבתא מאוד אוהבת לבשל ולאפות, מגיל קטן נהגה לעזור לאימא לבשל אוכל למשפחתה ותמיד הייתה אופה איתה עוגיות ועוגות. סבתא שלי גם אהבה מאוד לרדת לשחק עם כל החברים שלה קלאס וחבל. בנוסף, סבתא מאוד אוהבת לתפור, לרקוד ולרכב על סוסים. כילדה נהגה ללכת לחוג רכיבה על סוסים באופן קבוע.

תקופת בית ספר והלימודים

סבתא שלי למדה בבית ספר בנתניה. בבית הספר היו הרבה חברים ואיתם הייתה משחקת בהפסקות וגם עם חלק מהם אחרי שעות בית הספר. היו לה בבית ספר מקצועות כגון: תנ"ך, חשבון, מלאכה, עברית, היסטוריה, מדעים, והמקצוע האהוב עליה היה מלאכה – במקצוע הזה היא הייתה הכי טובה וידעה להתעסק בו הכי טוב. חשבון זה היה המקצוע הפחות אהוב עליה. לבית הספר הייתה מגיעה עם תלבושת אחידה.

עיסוק ומקצוע

סבתא שלי עבדה כטבחית במסעדה ברמת גן. היא בישלה במסעדות ועזרה גם לשאר הטבחים. סבתא שלי מאוד אהבה את עבודתה ונשארה בה במשך ארבע שנים. לאחר מכן , התחילה לעבוד בצהרון שבו היא עזרה בהכנת שיעורי בית לאחר שעות הלימודים ודאגה להגיש לילדים ארוחת צהרים.

הזוית האישית

לינוי הנכדה המתעדת: סבתא שלי אמרה שהיה לה מאוד כיף בראיון, וכאשר שאלתי אותה שאלות אז היא גם נזכרה בדברים ששכחה מילדותה. לי היה מאוד מעניין לשאול את סבתא שלי את כל השאלות האלה, למדתי הרבה דברים שלא ידעתי עליה, כמו שהייתה טבחית, שהוריה היו בשואה, שאימא שלה לא עבדה משום שהייתה חולה ועוד.

מילון

קלאס
קלאס הוא משחק ילדים המצריך אבן ושרטוט על הקרקע. השרטוט מתבצע בדרך כלל באמצעות גיר או אבן-גיר, או שהוא שרטוט מוכן מראש, המצוי למשל במגרשי משחקים.

ציטוטים

”לא לוותר, לא משנה מה!“

הקשר הרב דורי