מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אסתר שלנו

אני והנכד שלי גיא וימן.
תמונות מההלוויה של אבי
סיפורה של סבתא

שמי אסתר וימן, נולדתי ב 18.3.1946 בזרבואק שבאוזבקיסטן. אני קרויה על שם סבתא שלי שנקראה אסתר. שם משפחתי הקודם הוא קרנץ. אני הבת הצעירה מתוך שני אחים, לאחי הגדול קוראים עמנואל.

גדלתי בקריית מוצקין עד כיתה א', לאחר מכן הייתי במוסד אהבה עד כיתה ד' ובכיתה זאת חזרתי ללמוד בבית ספר "אחדות" שבעיר. בתחילה למדתי בגן ילדים ואחר כך למדתי בבית ספר אחדות ובמקום תיכון למדתי בבית ספר מקצועי.

בביתי היה חדר אחד, מטבח ושירותים. גרנו בו אני, אחי עמנואל ואמי רוזה. זיכרון ששמור אצלי הוא שבגיל שתיים עשרה קיבלתי מתנה שרשרת עם מגן דוד וחנוכייה חרוטה עליה מאמי רוזה ז"ל.

תחביבי בילדות היה לאסוף עטיפות זהב של שוקולדים, ואיגרות ברכה של ראש השנה. שירי ילדותי הם שיריו של חיים נחמן ביאליק. לצערי איני שרה את שירי ילדותי. משחקים מתקופת ילדותי הם חמש אבנים, קלס, דלגיות, חמור ארוך, מחניים וטלפון שבור.

אני זוכרת היטב את השירות הצבאי שעשיתי משנת 1963 עד 1964 בו גם הכרתי את בעלי. הכרתי את בעלי אביגדור על ידי חברים שהכירו בינינו בשנת 1964 והתחתנו לאחר שנה בשנת 1965.

מקום עבודתי הראשון היה במקום בשם פרנץ לוי מקום בו היו תופרים בגדים, מדים לחיילים וחליפות. בחרתי במקצוע זה מכיוון שאהבתי לתפור, לרקום ולסרוג.

היום אני אוהבת להיפגש עם כל המשפחה ביחד לחגוג חגים, בארוחות משפחתיות, לנסוע לבתי מלון ומסיבות סוף הקיץ.

בני הבכור הוא איציק שנולד בשנת 1966 איציק נקרא על שמו של אח של אימי, בני השני הוא רונן שנולד בסוף שנת 1967 וביתי הקטנה חוה שנולדה 1975 שנקראה על שמה של אמא של בעלי.

בשנת 1980 שילדי היו כבר יותר גדולים התחלתי לעבוד ב"סופר זול, חנות למוצרי מזון במשרד להנהלת חשבונות. כי לא רציתי שילדיי יהיו ילדי מפתח (ילדים שרוב היום נמצאים בבית לבד). בשנת 1997 נסגרה החנות ומאז לא עבדתי. התנדבתי בכל מיני מקומות. כל ילדי והנכדים גרים באזור הקריות (קריית מוצקין וים) יש לי תשעה נכדים טלי, רועי, אוהד, נטע, דר לי, עידן, לירז, נועם וגיא. ילדי ונכדיי באים לבקר אותי בכל חג, בכל יום פנוי ובשבתות.

בשעות הפנאי אני נוהגת ללכת לשחות, לטייל וללכת להצגות והרצאות.

הזוית האישית

גיא: נהניתי מאוד להקשיב לסבתי וללמוד על עברה, נהננו מאוד לעבוד ביחד והייתי רוצה לאחל לסבתי בריאות אושר ואהבה.

מילון

אוזבקיסטן
רפובליקת אוזבקיסטן היא מדינה השוכנת בחלק המרכזי של יבשת אסיה. בעברה הייתה חלק מברית המועצות, וב-1 בספטמבר 1991 הפכה למדינה עצמאית. המדינה גובלת באפגניסטן בדרום, בקזחסטן בצפון ובמערב, בקירגיזסטן במזרח, בטג'יקיסטן בדרום-מזרח ובטורקמניסטן בדרום-מערב. רוב תושבי אוזבקיסטן הם מוסלמים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”זיכרון ששמור אצלי הוא שבגיל שתיים עשרה  קיבלתי מתנה שרשרת עם מגן דוד וחנוכייה חרוטה עליה מאימי רוזה ז"ל.“

הקשר הרב דורי